گروه تئاتر هنرآنلاین: دکتر سحر صنیعی، روانشناس پس از تماشای نمایش «شب خارجی یرما» یادداشتی را در اختیار هنرآنلاین قرار داد که متن آن بدین شرح است:

««شب خارجی یرما» نمایشی است که به کارگردانی ندا شاهرخی و نسیم ادبی در سالن مولوی به اجرا درآمد. این نمایش با تغییرات مدرن و البته مینیمال به روی صحنه رفته و ابعاد تازه ای را به نمایشنامه بخشیده است. اگر بخواهم این نمایش را از دید یک روانشناس بررسی کنم باید بگویم انسانها در فرآیند زندگی، نقص و مشکلاتشان را از یکدیگر می پوشانند و احساسات خود را پنهان می‌سازند و یکباره با طوفانی عظیمی از خشم و نفرت مواجه می شوند؛ انسان هایی که به راحتی از همدیگر عبور می کنند و گفته و ناگفته های هم را نمی بینند یا نمی شنوند و در مسخ روزمرگی فردی و میان‌فردی گم می شوند.

نمایشنامه معروف «یرما» اثر لورکا یک نمایش چندوجهه ای است که نه تنها اندوه و رنج یرما را به تصویر می کشد؛ بلکه نقص‌ها، خواسته‌ها و زشتی‌های درون او را بازگو می‌کند و به نوعی می‌خواهد بگوید انسان با تمام ویژگی هایش معنا می‌یابد و قابل شناسایی است. ندا شاهرخی و نسیم ادبی با تغییراتی که در بدنه نمایشنامه و اجرا درآورده‌اند به نوعی زندگی یرما و همسرش را بومی‌سازی نموده‌اند و این بومی‌سازی فرهنگی و هنری تاثیر بسزایی بر مخاطب می‌گذارد؛ به این صورت که به نوعی داستان زندگی ما شبیه زندگی یرماست بدون اینکه نسبت به آن آگاهی و شناخت داشته باشیم و نکته قابل توجه اجرا در این است که بازیگران دردهایی را که در زیستشان تجربه کرده اند به طور ملموس و واقعی توانستند آن را بر صحنه بازی و به اجرا درآوردند.

نورپردازی ساده و صحنه مینیمال این همزادپنداری را بیشتر برای تماشاگر تداعی می کرد و از نظر من تنها پرده آخر نمایش انتظار می‌رفت برای هنجارشکنی که یرما انجام می‌دهد موسیقی مخصوصی طراحی شود تا اینکه از موسیقی آماده استفاده بشود؛ چرا که هر انسان و تغییر نگرشش رنگ، جنس و آهنگ خودش را دارد و شاید در اجراهای بعدی این تفکر و تغییر غنای بیشتری را به بینش مخاطب اضافه نماید.

این نمایش تا جمعه ٢١ خرداد ماه در سالن اصلی مولوی ساعت ١٨ به کارگردانی خانم شاهرخی و خانم نسیم ادبی روی صحنه رفته و با استقبال بسیاری از مخاطبین روبه رو شده است.»