گروه سینمایی هنرآنلاین: «پالمیرا» به تهیه‌کنندگی الکسی اوچیتل و شرکت فیلمسازی راک هاوس فیلمز او از نخستین پروژه‌های بین‌المللی است که سراغ حضور تروریست‌های داعش در سوریه رفته ‌و آن را در قالب ماجرایی اکشن و جنگی به تصویر کشیده است. هر چند پیش‌تر ابراهیم حاتمی‌کیا در «به وقت شام» بخشی از جنایت‌های داعش را در سوریه روایت کرده بود.

«پالمیرا» داستان یک گروه خنثی‌سازی بمب در سوریه است که وظیفه دارند بمب‌های جامانده از دوران حضور داعش را خنثی کنند. در آستانه اجرای یک گروه ارکستر روسی به رهبری والری گرگیف در بخش باستانی شهر، این گروه باید منطقه را پاکسازی کنند و بمب‌های جاسازی‌شده را بیابند. با ورود همرمندان و مردم، هیجان به اوج می‌رسد و تلاش برای یافتن بمب‌ها شدت می‌گیرد.

گروه تولید روسی ابتدا می‌خواست فیلم را در همان شهر باستانی پالمیرا و دیگر مناطق سوریه بسازد اما کارگردان و تهیه‌کننده پس از بازدید از لوکیشن‌های این کشور جنگزده، تصمیم گرفتند «پالمیرا» را در جزیره کریمه مقابل دوربین ببرند. فیلم برای اکران در سال 2022 آماده می‌شود و انتظار می‌رود مردم از صحنه‌های اکشن و جلوه‌های ویژه آن استقبال کنند.