گروه سینمایی هنرآنلاین: نسخه تابستانی پنجاهمین دوره جشنواره فیلم روتردام دوم تا ششم ژوئن برگزار شد و با اهدای جایزه فیلم برگزیده تماشاگران به روایت تصویری از یکی از محبوب‌ترین و وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال به پایان رسید. «من فرانچسکو توتی هستم» جایزه نقدی پنج هزار یورویی را هم از آن خود کرد.

سازمان‌دهندگان جشنواره روتردام از مخاطبان آنلاین و حضوری این رویداد سینمایی دعوت کرده بودند با آرای خود فیلم برگزیده تماشاگران دوره پنجاهم را انتخاب کنند. نکته جالب اینکه در نسخه زمستانی روتردام در ماه فوریه فیلم سینمایی نامزد اسکار «کجا می‌روی آیدا؟» جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را برده بود و در نسخه زمستانی این جایزه به «من فرانچسکو توتی هستم» رسید.

اینفاسلی پس از شنیدن خبر انتخاب مستند خود، جایزه فیلم برگزیده تماشاگران را مهم‌ترین افتخار جشنواره روتردام دانست و از همه آنها که به «من فرانچسکو توتی هستم» رای داده‌اند تشکر کرد. توتی 25 سال در باشگاه آ.اس رم ایتالیا بازی کرد و سرانجام در قامت کاپیتان تیم بازنشسته شد.

سازندگان مستند «من فرانچسکو توتی هستم» کار را از آخرین بازی کارنامه پرافتخار توتی آغاز کرده و سپس با استفاده از تصاویر آرشیوی کمیاب و نادیده، تمام 25 سال حضور این بازیکن بزرگ را به تصویر کشیده‌اند.

جشنواره روتردام علاقه‌ای ویژه به فوتبالیست‌های برتر تاریخ دارد و سینمادوستان هنوز خاطره حضور یوهان کرویف فقید، بازیکن افسانه‌ای فوتبال هلند را در این رویداد مهم سینمایی از یاد نبرده‌اند.