به گزارش هنرآنلاین، حمید شاه‌آبادی روز گذشته در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: موسیقی مناطق زاگرس‌نشین یادآور حماسه، غرور، شجاعت و شهامت مردم این مناطق است.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری نیز از مناطق زاگرس‌نشینی است که از توانمندی‌ها و قابلیت‌های بالایی در حوزه هنر برخوردار است که شایسته است این استعدادها را به نحو مطلوب شکوفا کرد.

شاه‌آبادی با بیان اینکه 12 استان کشور داعیه‌دار موسیقی زاگرس‌نشین هستند، تصریح کرد: انتخاب چهارمحال و بختیاری به عنوان میزبان این جشنواره به شایستگی و درستی انجام گرفته و این امر نشان از توانایی‌های بالایی این استان در حوزه موسیقی محلی است.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، صیانت از موسیقی اصیل بومی را مهم‌ترین هدف از برگزاری این جشنواره عنوان کرد و گفت: جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان، پشتوانه فرهنگی و نمونه موسیقی فاخر کشور است که باید در اجرای هر چه بهتر آن بیش از پیش تلاش کرد.

شاه‌آبادی به ارزیابی این جشنواره در دوره‌های گذشته اشاره کرد و افزود: جشنواره موسیقی زاگرس‌نشینان در پنج دوره گذشته دارای عملکرد خوبی بوده و تاثیرات با ارزشی در این حوزه از خود به جای گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نخستین هفته هنر چهارمحال و بختیاری در تهران، تصریح کرد: این برنامه فرصتی خوبی را در اختیار مسئولان و متولیان فرهنگ و هنر این استان قرار می‌دهد تا از آن در راستای معرفی هر چه بیشتر قابلیت‌ها و توانمندی‌های هنری خود اقدام کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت حمایت از هنرمندان در استان‌ها تاکید کرد و گفت: شکوفایی استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان نیازمند حمایت از آن‌ها از سوی استانداری و سایر مراکز ذی‎ربط است.

انتهای پیام/