فرزاد ‌هاشمی، رییس انجمن عکاسان ایران به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: انجمن تصمیم دارد نمایشگاهی از عکس‌های عکاسانی که حادثه زلزله را منعکس کردند برگزار کند اما به دلیل تعطیلات پیش رو هنوز مکان برگزاری این نمایشگاه مشخص نیست.

وی با اشاره به تلاش بسیاری از هنرمندان عکاس در ثبت وقایع تلخ و دلخراش حادثه زلزله در آذربایجان اظهار داشت: طبق فراخوانی که منتشر کرده‌یم از هنرمندان عکاس خواسته‌ایم آثار خود را برای انجمن تا 10 شهریور ارسال کنند که احتمالا این فرصت تا 15 شهریور هم تمدید می‌شود.

هاشمی‌ گفت: خانه هنرمندان از اول تا یازده شهریورماه تعطیل است این روزها هم که به دلیل برگزاری اجلاس غیرمتعدها همچنان تعطیلی ادامه دارد به همین دلیل هنوز نتوانسته‌ایم که با مدیریت خانه هنرمندان درباره برگزاری این نمایشگاه صحبت کنیم.

رییس انجمن خانه عکاسان ایران در پاسخ به این سوال که آیا این نمایشگاه بخش رقابتی هم دارد یا خیر گفت: برای اجرای بخش رقابتی به اسپانسرهایی نیاز داریم که به نوعی در این اتفاق عکاسان در کنارشان بوده‌اند و در راستای ثبت مسائل اجتماعی تلاش کرده اند؛ مانند سازمان هلال احمر یا امداد. اگر بتوانیم با چنین سازمان‌هایی ارتباط برقرار کنیم می‌توان با برپایی بخش رقابتی به عکس‌های برتر جوایزی اهدا کرد.

وی در پایان تاکید کرد: طبق برنامه‌ای که تنظیم کرده‌ایم اگر بتوانیم مکان مناسبی را برای برگزاری نمایشگاه پیدا کنیم در نیمه اول مهرماه این نمایشگاه برپا می‌شود در غیر این صورت نمایشگاهی مجازی خواهیم داشت.

انتهای پیام/31/34