گروه تجسمی هنرآنلاین: این اثر هنری نامرئی که «من هستم» نام دارد، کار یک هنرمند ۶۷ ساله ایتالیایی و مهم‌ترین ویژگی آن این است که اصلا وجود ندارد. با این حال، آقای گارو اثر هنری ناموجود و ناپیدای خود را دارای وزن و انرژی می‌داند و می‌گوید: «خلاء چیزی نیست جز یک فضای آکنده از انرژی. بر اساس اصل عدم قطعیت ورنر هایزنبرگ، هیچ هم وزن و در عین حال انرژی دارد.»

این اثر هنری ناپیدا ماه گذشته در یک حراجی آثار هنری در ایتالیا چکش خورد و حدود دو برابر قیمت پایه ۶ تا ۹ هزار یورویی خریدار پیدا کرد. حراج‌خانه آرت-ریته به خریدار اثر آقای گارو یک گواهی اصالت و شیوه‌نامه نمایش هم داد تا بتواند آسان‌تر این تندیس نامرئی را در فضایی به اندازه‌های ۱.۵ در ۱.۵ متر بی‌مزاحمت اجسام دیگر به نمایش بگذارد. گارو پیش از این تندیس ناپیدای «بودا در تفکر» را در پیاده‌رراهی در میلان به نمایش گذاشته بود.

Buddha in Contemplation
تندیس «بودای متفکر» در این پیاده‌راه شهر میلان سمت چپ تصویر درون آن خطوط قرار دارد!

توجه به آثار هنری عجیب در سال‌های اخیر روندی روزافزون داشته و کار به رقم‌های میلیون دلاری هم رسیده است. از جمله یک اثر NFT موسوم به «روزانه‌ها – ۵۰۰۰ روز اول» که ۶۹ میلیون دلار فروخته شد و البته موزی که مائوریتسیو کاتلان با چسب به دیوار یک نگارخانه چسبانده بود، یک تماشاگر آن خورد و همان موز نیم‌خورده در آرت بازل میامی آمریکا در ۲۰۱۹ به رقم ۱۲۰ هزار دلار چکش خورد.