گروه موسیقی هنرآنلاین: عساف در ویدئویی که در صفحه رسمی خود در اینستاگرام منتشر کرد، از پخش آنلاین هفت آهنگ و ترانه آلبوم «داستان‌های فلسطین» در هفت هفته پیاپی خبر داد. پس از آن نسخه کامل آلبوم در پلتفرم‌های معتبر عرضه موسیقی در دسترس موسیقی عرب و فلسطین قرار می‌گیرد.

عساف در توصیف آلبوم تازه خود «داستان‌های فلسطین» گفت: «من این اثر را پیام عشق و وفاداری به فلسطین می‌دانم، به دریاها و کوه‌ها و شهرها و روستاها و مردم خوبش و پسران و دختران جوان.» قطعه اول این آلبوم هفته جاری منتشر می‌شود و بعد هر هفته یک قطعه دیگر آن به بازار می‌آید.

خواننده جوان و محبوب فلسطینی پیش‌تر هم عشق خود را به سرزمین مادری به روش‌های مختلف از جمله خواندن ترانه‌های میهن‌پرستانه نشان داده است. در جریان حمله اخیر اشغالگران صهیونیست به نوار غزه، عساف علاوه بر انتشار قطعه «وطنم» برای آسیب‌دیدگان و قربانیان کمک مالی جمع کرد و در نشست پرسش و پاسخ در شبکه‌های اجتماعی حضور پررنگ داشت.

عساف در لیبی به دنیا آمد و چهار ساله بود که همراه خانواده به اردوگاه پناهندگان و آوارگان خان یونس در باریکه غزه رفت. پس از آنکه با خوانندگی در جشن‌های ازدواج محلی به شهرت رسید، در نوامبر 2012 عازم سفری حماسی به بیروت شد تا در رقابت خوانندگی عرب آیدل شرکت کند. این سفر محمد جوان ‌یک هفته طول کشید که دو روز آن ماندن پشت مرزهای مصر بود.

وقتی هفت ماه بعد عساف برنده مسابقه عرب آیدل شد، هزاران نفر از مردم فلسطین به خیابان‌ها ریختند و جشن گرفتند. هانی ابواسد، فیلمساز نامدار فلسطینی هم داستان زندگی محمد عساف را سال 2015 در قالب فیلم سینمایی «آیدل» روایت کرد و نقشی اساسی در مشهورتر شدن او داشت.