گروه تجسمی هنرآنلاین: ذبیح‌الله محمدی نقاش خودآموخته، ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ درگذشت. محمدی سال ۱۳۲۰ در روستای مال عاشور شهرستان الیگودرز لرستان به دنیا آمد. او نقاشی را از سنین پایین آغاز کرد و اگرچه نتوانست بیش از دو سال درس بخواند، اما به تشویق پدر به خواندن شاهنامه و قرآن روی آورد و سپس داستان‌های شاهنامه را برای خانواده و اهالی روستا می‌خواند. رفته‌رفته تحت تأثیر نقاشی قهوه‌خانه‌ای و نقاشی ایرانی، نقاشی کشیدن را آغاز کرد. او قرآن، شاهنامه، اسکندرنامه، خمسه نظامی و... را حفظ کرده بود و موضوعات نقاشی‌هایش نیز برگرفته از همین کتاب‌ها بود.

نخستین نمایشگاه انفرادی ذبیح‌الله محمدی مهرماه ۹۶ در خانه هنرمندان ایران برگزار شد. این هنرمند خودآموخته زمانی که ۷۶ سال داشت درباره فعالیت‌های خود گفته بود: از زمانی که به خاطر دارم همواره به فکر نقاشی کردن هستم و با این که مشاغل مختلفی را پشت سر گذاشته‌ام اما نقاشی را رها نکرده‌ام. هر روز که از خواب بیدار می‌شوم پس از نماز و صبحانه شروع به کار می‌کنم و تا شب همچنان مشغول نقاشی هستم.

او که در دوران کودکی از هر وسیله‌ای مانند زغال و روغن ‌سوخته چراغ برای نقاشی کردن استفاده می‌کرد، در سال‌های اخیر با استفاده از خودکارهای رنگی به نقاشی می‌پرداخت. 

در سال‌های گذشتـه با انتشار نقاشی‌های محمدی، آثارش به بسیاری از گالری‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی راه یافت و مورد توجه قرار گرفت. آثار او در چند نمایشگاه گروهی حضور داشت و نمایشگاه انفرادی آثارش  در گالری دلگشا برگزار شد. همچنین اواخر سال ۹۹ اثری از ذبیح‌الله محمدی در نمایشگاهی با عنوان «روز نو، موج نو» به کیوریتوری فریدون آو که در سایت بونامز برپاشده بود حضور داشت.