گروه سینمایی هنرآنلاین: فاستر که پیش از این هم با فیلم‌های خود در مقام بازیگر و کارگردان در جشنواره کن حضور داشته، این بار مهمان ویژه مراسم افتتاحیه است. ضمن اینکه سازمان‌دهندگان کن ۲۰۲۱ جایزه نخل طلایی افتخاری این دوره را هم به فاستر اهدا می‌کنند تا به فهرست چهره‌هایی چون ژان مورو، برناردو برتولوچی، جین فوندا، ژان-پل بلموندو، انیس وارد، مانوئل دی‌الیویرا، آلن دلون و... بپیوندد.

فاستر نخستین بار در ۱۳ سالگی همراه مارتین اسکورسیزی با «راننده تاکسی» از پله‌های کاخ جشنواره کن بالا رفت و با نخل طلایی بهترین فیلم سال ۱۹۷۶ به خانه بازگشت. ۴۵ سال بعد، او بار دیگر به سواحل جنوب فرانسه بازمی‌گردد تا این بار جایزه نخل طلایی خودش را بگیرد. در این سال‌ها، فاستر در بیش از ۵۰ فیلم بازی کرده و چهار فیلم هم در مقام کارگردان ساخته است.

آنتونی هاپکینز، مل گیبسن، رابرت دنیرو و دنزل واشنگتن برخی همبازی‌های سرشناس فاستر بوده‌اند و او با کارگردانان نامدار چون دیوید فینچر، رابرت زمکیس، اسپایک لی، آلن پارکر و حتی کلود شابرول همکاری کرده است. فاستر در ۱۹۸۹ برای «متهم» جاناتان کاپلان و در ۱۹۹۱ با «سکوت بره‌ها» ساخته جاناتان دمی برنده اسکار بهترین بازیگر زن شده است.

این ستاره ۵۸ ساله چهره محبوب جشنواره کن است و تا امروز با هفت فیلم در مقام بازیگر و کارگردان در این رویداد مهم سینمایی شرکت کرده است. فهرست فیلم‌های حاضر در بخش‌های رسمی کن هفتاد و چهارم ساعت ۱۱ امروز به وقت محلی اعلام می‌شود و جشنواره ۱۷ جولای با اهدای جوایز هیات داوران به ریاست اسپایک لی به پایان می‌رسد.