به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سومین نشست شورای سیاست گذاری چهلمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با محوریت سیاست های بخش بین الملل و نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با محوریت رویکردهای کلان این دوره و تصمیم‌گیری در خصوص اهداف و سیاست های سمینار تخصصی، مهمترین برنامه کاری اداره‌ کل هنرهای نمایشی در روز گذشته ۱۱ خرداد بود.

در سومین نشست شورای سیاستگذاری چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که روز گذشته در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد، اعضای شورا ضمن بررسی بخش بین الملل در ادوار پیشین جشنواره به آسیب شناسی حضور گروه‌های سایر کشورها و تاثیرات این حضور پرداخته و رویکردهای کلان جشنواره در این حوزه را مورد بررسی قرار دادند.

حاضرین در سه حوزه آثار نمایشی، کارگاه‌های آموزشی و نیز تبادل آثار نمایشی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

معرفی توان هنری و پیشینه ارزشمند نمایشی ایران به سایر کشورها، دقت در انتخاب آثار با رویکرد اثربخشی سازنده و شناخت شیوه‌ها و تجربیات نوین تئاتر جهان، توجه به معرفی نمایش کشورهای منطقه و نیز رایزنی با نهادهای مسئول در حوزه ارتباطات بین‌الملل برای هم‌افزایی و بهره‌مندی از امکانات و ارتباطات آنها از نکات قابل توجه و مورد تاکید شورا بود.

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با محوریت رویکردهای کلان این دوره و تصمیم‌گیری در خصوص اهداف و سیاست های سمینار تخصصی نمایش های آیینی و سنتی نیز روز گذشته در سالن جلسات دفتر موسیقی برگزار شد.

اعضای جلسه با بیان نظرات تخصصی خود درباره ادوار پیشین سمینار و تاثیرات آموزشی و پژوهشی آن بر تمرکز موضوع سمینار و هدفمندی بیشتر برنامه‌ها تاکید داشتند.

توجه ویژه به حفظ سنت‌های نمایشی و راهکارهای معرفی بهتر و روزآمد کردن ارتباط این گونه‌های نمایشی با عموم مردم و نیز مخاطبان سایر کشورها برای مانایی و پویایی آنها از موارد مورد نظر و تاکید اعضای شورا در جلسه نخست بود.

در این جلسه همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان‌های کشور به منظور مشارکت در برگزاری جشنواره تاکید شد.