به گزارش هنرآنلاین، در این اجرا نوازندگانی چون حمید قنبری (سازهای کوبه‌ای)، اشکان مرادی (کمانچه)، مهرداد مسعودی فرید (کمانچه) و سیاوش ولی‌پور (سنتور) در کنار دو نوازنده روس از کوارتت «آنادومینی» با نام‌های الکساندرا ژلواکوا (آلتو) و تهمینا اصلانوآ (ویلن‌سل) قطعاتی شناخته شده از رپرتوار موسیقی ایرانی و بعضی از ساخته‌های سیاوش ولی‌پور را اجرا می‌کنند.

در توضیح این کنسرت آمده است: آدمی همیشه اسیر انتظار کشیدن است. ما دائماً منتظر چیزی هستیم که باید در آینده‌ای دور یا نزدیک اتفاق بیفتد. (این که آب کتری کی جوش می‌آید و یا کی بهار از راه می‌رسد؟)

در این بین گذشته هم برای ما نوعی احساس انتظار کشیدن را بازتولید می‌کند. در بوران چشم براهی، گاهی ما حتی فراموش می‌کنیم که زمان چگونه از ناکجا به ناکجا، از کنار ما عبور می‌کند و چشم به راهی‌ها و فهم قراردادی ما از زمان را با خود می‌برد.

موسیقی به نوعی تجلی انتظار کشیدن در دنیای اصوات است. موسیقی، به شکلی غیر قابل توضیح ما را از ارتباط همیشگی‌مان با دنیای پیرامون به همراهان و همدستانی در روند ایجاد صدای موسیقایی تبدیل می‌کند. اصوات موسیقی نه تنها با تجربیات عاطفی ما همصدا می‌شوند، بلکه این تجربه‌ها را تازه‌تر می‌کنند و ما از آن تحصیل لذت می‌بریم و با مراجعه مکرر به خاطره‌ آن تجربه شنیداری، با موسیقی احساس خویشی می‌کنیم.