به گزارش هنرآنلاین، بهمن نامور مطلق رییس فرهنگستان هنر در دیدار با شاهین فرهنگ آهنگساز و پژوهشگر پیشکسوت موسیقی ضمن بحث و گفتگو با این هنرمند پیشکسوت موسیقی درباره مسائل کلان حوزه موسیقی وی را به عنوان رییس گروه تخصصی موسیقی فرهنگستان منصوب کرد. در این دیدار همچنین از خدمات ارزنده مجید کیانی رئیس پیشین این گروه، تشکر و قدردانی شد.

شاهین فرهت از سیزده‌سالگی نواختن پیانو را شروع کرد. او پس از پایان دوره کارشناسی رشته موسیقی در دانشگاه تهران، برای ادامه تحصیلات به خارج از کشور سفر کرد و در دانشگاه‌هایی چون سوربن و استراسبورگ و نیویورک، موسیقی‌شناسی و پس از آن آهنگ‌سازی را تا دریافت مدرک دکتری دنبال کرد.

فرهت پس از بازگشت به ایران، در سال ۱۳۵۶ به عضویت هیأت‌علمی دانشگاه تهران درآمد و پس از مدتی به‌عنوان مدیر گروه موسیقی دانشگاه تهران به فعالیت‌های خود در کنار ساخت آثار موسیقی ادامه داد. او تاکنون حدود صد اثر موسیقی در فرم‌های مختلفِ سمفونی و کوارتت و کنسرتو ساخته است. شاهین فرهت در سال ۱۳۸۵ «موزه نت» را تأسیس کرد. این موزه با حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌منظور حفظ پارتیتورها و نت‌های آثار هنرمندان موسیقی ایران، آغاز به کار کرد.