به گزارش هنرآنلاین، در نامه‌ای که بیش از ۶۰۰ موسیقیدان و خواننده سرشناس بین‌المللی امضا کردند درخواست شده تا برگزاری کنسرت در اراضی اشغالی تحریم شود. این نامه با عنوان «موسیقیدان‌ها برای فلسطین» منتشر شده و بیش از ۶۰۰ امضا جمع کرده است.

امضاکنندگان نامه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها را محکوم کرده و خواستار اجرای عدالت و تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها شدند. در این نامه آمده است:

«به عنوان موسیقیدان ما نمی‌توانیم ساکت بمانیم. امروز ضروری است که ما در کنار فلسطین بایستیم. ما از همکاران خود می‌خواهیم تا به صورت علنی با ملت فلسطین ابراز همبستگی کنند. مشارکت در جنایات جنگی اسراییل با سکوت ادامه پیدا می‌کند و امروز سکوت گزینه ما نیست.»

در ادامه نامه آمده است: «امروز با هم حرف می‌زنیم و خواستار عدالت، سربلندی و حق تعیین سرنوشت برای مردم فلسطین و همه کسانی هستیم که برای مقابله با استعمار و خشونت در سراسر زمین مبارزه می‌کنند.»

یاسین السلمان رپر عراقی-کانادایی که با نام «نارسی» فعالیت می‌کند سازماندهی لازم برای امضای این نامه را انجام داده و از دیگران خواسته است تا آن را امضا کنند.

در این نامه از هنرمندان خواسته شده تا از اجرای برنامه در نهادهای فرهنگی که با اسراییل همکاری دارند خودداری شود و برای حمایت از ملت فلسطین و حق انسانی آنها برای آزادی دفاع شود. باور داریم که این امر برای زندگی در جهانی بدون تبعیض و آپارتاید ضروری است.

جنبش تحریم فرهنگی اسراییل مدتی است که فعالیت دارد و تلاش می‌کند تا با بایکوت اسراییل به فشارها علیه فلسطینیان پایان دهند.

در این فهرست شماری از چهره‌های سرشناس دنیای موسیقی از جمله پتی اسمیت، گروه ریج اگیسنت د ماشین، گروه سیپرس هیل و راجر وارتز از گروه پینک فلوید نیز جای دارند. نیکولاس جار آهنگساز آمریکایی شیلیایی تبار و اون پلت موسیقی‌دان اهل کانادا از دیگر امضا کنندگان این نامه هستند.

بمباران غزه که از ۱۰ تا ۲۱ ماه می ادامه داشت موجب کشته شدن ۲۴۸ فلسطینی از جمله ۶۶ کودک و زخمی شدن نزدیک به ۲ هزار نفر شد. اوایل این هفته نیز گروهی که بیش از هزار نفر از هنرمندان کانادایی را دربرگرفته بود با انتشار بیانیه‌ای خواستار اعمال تحریم‌های نظامی و اقتصادی علیه اسراییل از سوی کانادا شدند.