گروه سینمایی هنرآنلاین: پل سل که منتقد و سینمایی‌نویس پایگاه اسپوکسمن در شهر اسپوکن در ایالت واشنگتن است، ۱۰ فیلم برتر را معرفی کرده که خارج از هالیوود در دیگر کشورها تولید شده‌اند؛ از ایران و هند و ژاپن تا برزیل و سوئد و ایتالیا و چین. او در مطلب خود چنین نوشته است: «یکی از بزرگ‌ترین لذت‌ها هم سینمادوست در سراسر جهان، کشف فیلم‌هایی غیرآمریکایی است که ارزش‌ها و شیوه زندگی کشور سازنده را به بهترین شکل ممکن به دنیا معرفی می‌کنند.»

«جدایی نادر از سیمین» - ۲۰۱۱: در یک دهه گذشته هیچ فیلم خارجی به اندازه تجربه کارگردانی اصغر فرهادی در دنیا تاثیرگذار نبوده است. روایت فیلمساز از یک خانواده در ایران به یک اندازه پیچیده و صادقانه است، به ویژه با در نظر گرفتن این نکته که فرهادی با گذشتن از سد ممیزی توانسته است شخصیت‌های داستان را به معنادارترین شکل ممکن روایت کند.

۹ فیلم دیگر حاضر در فهرست سایت اسپوکسمن که می‌توان آنها را بهترین‌های سینمای هر کشور دانست از این قرارند: «شهر خدا» فرناندو میرلس – برزیل، «در حال و هوای عشق» وونگ کار-وای – چین، «دیو و دلبر» ژان کوکتو – فرانسه، «متروپلیس» فریتس لانگ – آلمان، «پاتر پانچالی» ساتیاجیت رای – هند، «هشت و نیم» فدریکو فلینی – ایتالیا، «سریر خون» آکیرا کوروساوا – ژاپن، «مهر هفتم» اینگمار برگمان – سوئد و «مرد سوم» کارول رید – بریتانیا.