گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: کارل که نوشتن و تصویرگری بیش از ۷۰ کتاب کودک و نوجوان از جمله «سفر به دور دنیا»، «روباه قرمز سلام»، «آواز جیرجیرک کوچولو»، «خوشمزه‌ترین کولوچه‌«، «آفتاب‌پرست عجیب» و «پینه‌دوز بداخلاق» را در کارنامه دارد، بیش از هر چیز با کتاب بسیار محبوب «کرم ابریشم خیلی گرسنه» مربوط به سال ۱۹۶۹ شناخته می‌شود؛ کتابی که فقط ۲۲۴ واژه دارد اما به بیش از ۶۶ زبان ترجمه شده و بیش از ۵۵ میلیون نسخه آن در دنیا به فروش رسیده است.

کارل در ۱۹۲۹ در سیراکیوز نیویورک به دنیا آمد و در شش سالگی همراه پدر و مادرش به آلمان رفت. آنجا در مدرسه هنری بسیار معتبر اشتوتگارت درس خواند اما پدرش در جریان جنگ جهانی دوم به اسارت نیروهای روسیه درآمد. اریک نوجوان از بمباران‌‌های جنگ در امان ماند و به سربازی هم نرفت و سرانجام در ۱۹۵۲ با یک کیف در دست و ۴۰ دلار پول نقد در جیب به نیویورک رسید. آنجا وارد خدمت نظام و به آلمان اعزام شد، هر چند درباره زندگی در دوران حکومت آلمان نازی چیزی نگفت.

پس از پایان دوران سربازی، کارل به عنوان طراح گرافیک به روزنامه نیویورک تایمز پیوست و بعد سال‌ها مدیر هنری یک شرکت تبلیغاتی بود. در ۱۹۷۶ از او خواسته شد برای کتاب «خرس قهوه‌ای، خرس قهوه‌ای، چی می‌بینی؟» را تصویرگری کند و پس از آن بود که پای کارل به دنیای تصویرگری و نویسندگی باز شد.

Carle1

این هنرمند بیش از ۷۰ کتاب را تصویرگری کرد که بیشتر آنها داستان‌های خودش بود و تا امروز ۱۴۵ میلیون نسخه از آثارش در دنیا فروخته شده است. در ایران هم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برخی کتاب‌های کارل را به فارسی ترجمه و منتشر کرده است.