گروه تجسمی هنرآنلاین: حراج ساعت‌های اشرافی بونامز در حالی هفته گذشته در پاریس برگزار می‌شد که انتظار می‌رفت ساعت نقاش و هنرمند اسپانیایی بین ۱۵ تا ۲۲ هزار دلار چکش بخورد اما رقابت سخت و تنگاتنگ خریداران قیمت نهایی ساعت مچی پیکاسو را تا ۲۶۷ هزار دلار بالا برد که تقریبا ۱۸ برابر برآورد اولیه کارشناسان حراج‌خانه بونامز بود.

طراحی این ساعت کار میشاییل زی. برگر، طراح نامدار سوئیسی است و گمان می‌رود فقط سه نمونه از آن در سال ۱۹۶۰ ساخته شده باشد. نکته جالب این ساعت استفاده از حرف PABLO PICASSO به جای اعداد روی صفحه ۳۲ میلیمتری این ساعت بسیار نادر و کمیاب است. پیکاسو این ساعت را در بسیاری از مناسبت‌ها به دست می‌بست و در پرتره مشهور سیسیل بیتن هم ساعت در مچ دست او دیده می‌شود.

بر اساس داده‌های بونامز، پیکاسو ساعت منحصر به فرد و اختصاصی خود را به دوست و همکار سرشناس للا کنلوپولو هدیه داد؛ مجسمه‌ساز نامدار یونانی که این ساعت را بسان یک گنج ارزشمند پیش خود نگه داشت. فروشنده ساعت هم کسی نبود جز یکی از نزدیکان کنلوپولو.

از دیگر ساعت‌هایی که در دفتر بونامز در پاریس چکش خورد و فروش رفت، یک پتک فیلیپ از آرشیو ساعت‌های جوزپه دامیانی، فوتبالیست پیشین و مدیر برنامه‌های پیر-امریک اوبامیانگ، مهاجم آرسنال و البته یک ساعت رولکس از همین مجموعه مربوط به سالگرد قهرمانی ای سی میلان در لیگ قهرمانان اروپا و سری آ ایتالیا بود.