به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با حضور اعضای این کارگروه، سه شنبه چهارم خرداد ماه در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این جلسه با حضور سید محمد مجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، حمید قبادی مشاور اجرایی معاونت امور هنری، مریم پورشهابی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، غلامرضا منتظری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کارگروه، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران و تنی چند از نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزارت آموزش و پرورش، انجمن طراحان پارچه و لباس ایران، اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در این جلسه، استفاده از ظرفیت‌های هنرهای سنتی و صنایع دستی و کاربردی سازی آن برای حوزه مد و لباس بررسی و مقرر شد معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با همکاری کارگروه ساماندهی مد و لباس ظرفیت‌های جامع هنرهای سنتی و صنایع دستی مناطق مختلف را برای حوزه مد و لباس ارائه کنند.

حسینی در این زمینه اظهار داشت: شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از طرح‌های معاونت امور هنری است که امسال اجرایی شد. این طرح بر اساس مطالعه و پژوهش انجام گرفت که بخشی از این پژوهش به سفرنامه‌ها و روایت‌های تاریخی از شهرها پرداخته و بر این اساس هر نقطه‌ای از ایران بافته‌ها و منسوجات خود را داشته است.

او افزود: کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز در جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از چهار سال پیش، توجه به ظرفیت‌های بومی و هویتی مناطق مختلف برای طراحی لباس را در اولویت قرار داده که هر دوره جشنواره با موضوعاتی از جمله نقش مکران، فر گلستان و بهشت کاشان برگزار شد.

در این جلسه موضوع پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی جشنواره‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه لباس دانش آموزان و عملکرد اصناف در زمینه تولید و عرضه لباس های مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.