به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی «ما که هستیم؟» به نویسندگی و کارگردانی ابوالحسن کیوان، دو جایزه اصلی بهترین فیلم و بهترین فیلم‌برداری برای فیلم‌برداریمحمدرضا سجادیان را در اولین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم «Canadian Cinematography AWARDS» در تورنتوی کانادا از آن خود کرد.

این فیلم سال قبل نیز دو جایزه بهترین فیلم و یک جایزه بهترین تهیه‌کنندگی سه جشنواره جهانی در آمریکا، فرانسه و هلند را نیز کسب کرده بود.

 در خلاصه داستان «ما که هستیم؟» آمده است:«بهرام فرصت زندگی با دختر مورد علاقه‌اش را به خاطر مهاجرت دختر از دست می‌دهد. بعد پی می‌برد پدر و مادرش آنهایی نیستند که او را بزرگ کرده‌اند. زندگی او از این به بعد دستخوش چالشی عمیق می‌شود. او از این پس در جست و جوی یافتن پاسخی مناسب برای بحران هویتی خویش است. بحرانی که زندگی او را به هم ریخته و  پرسشی که از دل این فروپاشی هویتی برآمده است: من که هستم؟ و پرسشی از آن مهم‌تر: ما که هستیم؟»

 برای روایت داستانی فیلم، زبانی نمادین به کار گرفته شده. با این شیوه از بیان، علاوه بر لایه روایی شخصیت داستان فیلم، لایه‌های پنهان این نمادها، بحران عمیق هویتی ما را روایت می‌کنند.

گروه بازیگران این فیلم را افشین نخعی، محمدرضا برزگر، مهدی‌ خان‌احمدی، رایا نصیری، نینا برزگر، الهه پوررستمی، معصومه دشتی، شیما الله ‌بیگی، آزاد پارسایی نژاد، مهدی ضیغمی مقدم، منصور زارع، معصومه زاهدی، هانی نیکو پیام، حسین برزگر، علی میرزایی، عرشیا باقری، محمد طاها نوری و هنرمند خردسال تلما رفعت خواه تشکیل می‌دهند. 

 سایر عوامل اصلی «ما که هستیم؟» عبارتند از:  مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سجادیان، مدیر صدابرداری: میثم حسنلو، موسیقی: نینابرزگر، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: بهارک فرامرزی، مشاور فرهنگی: سلمان فرخنده، مدیر تبلیغات و رسانه‌: فرنوش آباء، دستیار دوم کارگردان: محمد عزیزی، خاطره فخرآبادی، منشی صحنه: سحر عقیقی، مدیر تدارکات: علی رفعت‌خواه، گریم: الهه عالی حسینی، دستیار گریم: رضا سالاری، لباس: سارا ولی‌پور، عکس: الهه حسینی.

این جشنواره بین‌المللی هرسال با هدف کمک به هنر و صنعت فیلم سازی و سینماگران مستقل دنیا در شهر تورنتو کانادا برگزار می شود.