به گزارش هنرآنلاین به نقل ازستادخبری سی وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، اسامی مهمانان وداوران بخش های مختلف ،ازسوی دبیرخانه این جشنواره معرفی شدند.

معرفی مهمانان ویژه

زینپ آتاکان از ترکیه تهیه‌کننده باسابقه و پرکار در سینمای اروپاست که جایزه نخل طلای کن را برای تهیه‌کنندگی فیلم «خواب زمستانی» در کارنامه دارد.

فردریک میر مدیر سینماتک سوئیس است و مسئولیت فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیلم را برعهده دارد. یکی از بنیان‌گذاران باشگاه فیلم کوتاه «فانوس خیال» است.

فرانتس رودنکیرشن آلمانی مشاور مستقل فیلم‌نامه و از موسسان «حلقه فیلم‌نامه» در برلین است و با بخش استعدادهای جشنواره برلین همکاری دارد.

فولکر شلوندورف از چهره‌های تأثیرگذار در جریان شکل‌گیری سینمای نوین در آلمان محسوب می‌شود که برای فیلم «طبل حلبی» جوایز معتبر اسکار و نخل طلا را در کارنامه دارد.

کارن شاه‌نظرف تهیه‌کننده و کارگردان سرشناس روس که حضور فعال در رویدادهای بین‌المللی دارد و تا امروز با دو فیلم «بند شماره ۶» و «ببر سفید» نمایندگی روسیه در اسکار را داشته است.

ژاکو ون دورمال بلژیکی با اولین فیلم بلند خود «توتوی قهرمان» توانست جایزه دوربین طلای کن و بهترین فیلم سزار را از آن خود کند. او با فیلم «روز هشتم» به شهرت جهانی رسید.

استفان واربک از ایرلند شمالی هم آهنگساز باسابقه‌ای است که تجربه همکاری با فیلم سینمایی «رستاخیز» احمدرضا درویش را در کارنامه خود دارد.

فهرست داوران

اسامی داوران بخش‌های مختلف سی‌وهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر در آستانه برگزاری، اعلام شد.

داوران سینمای سعادت: میریانا کارانوویچ از صربستان، بریلانته مامندوزا از فیلیپین، لیلا پاکالنینا از لتونی، اِلما تاتاره‌گیج از بوسنی و هرزه‌گوین، مورتن کاوفمان از دانمارک، فاطمه معتمدآریا و شهرام مکری.

داوران جلوه‌گاه شرق: فاطما الرماهی از قطر، دیانا آشیموا از قزاقستان، مارینا گلبهاری از افغانستان، محمود فاضل جوشکون از ترکیه و مستانه مهاجر.

داوران فیلم‌های اول: دینا یوردانوفا از بلغارستان، لورِتا گاندولفی از ایتالیا و مرتضی فرشباف.

هیات داوران فیپرشی: آیلین تاشچیان از ترکیه، جووانی ویمرکاتی از ایتالیا و امید روحانی.

داوران نِتپَک: ایتالو اسپینلی از ایتالیا، آنِ دمی ژِروئه از استرالیا و فرهاد توحیدی.

داوران بین‌الادیان: مگالی فان‌ریت از فرانسه، مِجیمای پرِگسام از هند و حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی.

سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر از ۵ تا ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ به دبیری محمدمهدی عسگرپور نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما در تهران برگزار می‌شود.