به گزارش هنرآنلاین حمید قنبری پژوهشگر موسیقی و طراح پروژه «همساز» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در اجرای این قطعه موسیقایی که از رنگ آمیزی سازهای کوبه ای بهره برده است، هنرمند برزیلی الکساندر جسوس، با نواختن سازهای تمبوریم، پاندیرو و کویی کا با سازهای بندیر و تاکینگ درام همراه پروژه بود. این ریتم بر اساس ادوار قدیمی اجرا شده و ریتمی 10 ضربی با نام سماعی ثقیل است. 

وی انتشار این قطعه همزمان با روز جهانی تنوع فرهنگی، گفتگو و توسعه را بهانه ای برای پرداختن به ارزش های تنوع فرهنگی در عرصه موسیقی برشمرد و افزود: پیام همدلی و همراهی از جمله اصلی ترین رویکردهای پروژه همساز بوده است. بنا بر این مناسبت تقویمی بعد وسیع تری به این میدان داده و موضوع ارزش های تنوع فرهنگی را در راستای چگونگی بهتر با هم زیستن و درک متقابل به کار گرفته ایم. 

قنبری توجه به اشتراکات فرهنگی به جای موشکافی اختلافات را راهگشای زندگی بهتر برای جهانیان دانست و گفت: این پروژه همچنان با رویکرد صمیمیت، همراهی و هم اندیشی در همنوازی ها برای پذیرش اختلاف نظرها و فرهنگ های مختلف ادامه خواهد داشت و با رویکردی بین المللی به همراهی با سازهای کشورهای مختلف می پردازد. قطعات موسیقایی این پروژه در قالب کلیپ های کوتاه تصویری در فضای مجازی با قابلیت دسترسی و تماشای عموم منتشر می شوند. 

در قالب پروژه «همساز»، تاکنون قطعاتی با همراهی سازهای تنبک، ناقاره، دف، پیپا (ساز باستانی کشور چین) با همراهی پژمان حدادی، وحید اسداللهی، حسین رضایی‌نیا، پدرام خاورزمینی و ژائو ژوچان منتشر شده است.

تمبوریم از سازهای کوبه‌ای طوق‌دار با قطر 15 سانتیمتر است و با یک دست (معمولا راست) نواخته می‌شود. پاندیرو ساز ملی برزیل و بخش جدانشدنی جشن سالانه ماردی گراس شناخته و در تمام سبک‌های موسیقی برزیلی استفاده می‌شود. همچنین کویی‌کا از سازهای اصلی موسیقی سامبای برزیلی است که به دلیل  داشتن صدای بی‌همتا و پرمعنا جای خود را در بیشتر ترکیبات ارکستری مثل موسیقی جاز، فیوژن، فانک و پاپ باز کرده است.