به گزارش هنر آنلاین به نقل از روابط‌عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، همزمان با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر برنامه سراسری اجرای آثار منتخب خیابانی با همکاری کانون تئاتر خیابانی و انجمن هنرهای نمایشی مشخص شد. این آثار  پیش از این برگزیده حضور در چهار رویداد سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، خیابان تاتر ایران، هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت و هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی (تهران-مبارک) بودند و در این رویدادها چند نوبت روی صحنه رفته‌اند.

بر این اساس ۷۸  اثر نمایشی از مجموع ۱۱۷ اثر که در ۴ رویداد ذکر شده حضور داشتند به عنوان آثار منتخب این رویداد  استخراج شد که انتخاب این آثار بر مبنای هر کارگردان اجرای یک اثر نمایشی است.

از سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش‌های اصلی، سرباز انقلاب و دو اثر بخش ویژه در مجموع ۳۹  نمایش؛ از رویداد خیابان تاتر ایران در سه بخش اصلی ۲۸ اثر ، بخش آیینی سنتی ۸ نمایش  و بخش کودک و نوجوان ۱۱ اثر و در مجموع ۴۷ اثر نمایشی؛ از هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت۲۰ اثر و از هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی (تهران-مبارک) ۱۱ نمایش در این برنامه سراسری اجرا خواهند داشت.

بر مبنای این برنامه قرار است آثار منتخب تهران در چند نقطه شهر به مدت ۵ روز و آثار منتخب دیگر شهرها با هماهنگی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شعب انجمن هنرهای نمایشی در شهر یا استان خود به اجرای اثر نمایشی بپردازند.

بعد از اجرای آثار منتخب در این رویداد قرار است با ارسال فراخوانی از گروههای نمایشی خیابانی که در این ۴ جشنواره اثری را ارائه نداده بودند دعوت به ارسال اثر جهت اجرای عمومی شود.