به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا اسماعیلی با اشاره به برگزاری بهاره کتاب در سال  ۱۴۰۰ گفت: کتابفروشی‌ها در جایگاه پاتوق‎های فرهنگی نقش مهمی در حلقه نشر و گسترش فرهنگ دارند و طرح بهاره کتاب که هفدهمین طرح فصلی کتاب است، در راستای سیاست‎های معاونت امور فرهنگی برای حمایت از حلقه‎های نشر به ویژه کتابفروشان برگزار می‌شود.

او درباره زمان برگزاری طرح فصلی کتاب گفت: این طرح از ۱۷ خرداد در کتابفروشی‎های سراسر کشور آغاز می‎شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رونق بخشیدن به بازار کتاب و ترویج کتابخوانی، تسهیلاتی را در قالب یارانه خرید کتاب از طریق کتابفروشی‌های سراسر کشور به طور مستقیم به خریداران کتاب پرداخت می‎کند. در این طرح کتابفروشی‎هایی که شرایط لازم را دارا باشند، پس از ثبت نام، می‎توانند کتاب‎های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند.

تاکنون بیش از ۱۶ طرح فصلی کتاب برگزار شده است و در آخرین دوره نیز تعداد ۹۳۶ کتابفروشی از سراسر کشور در این طرح مشارکت داشتند.