به گزارش هنرآنلاین، ابوالفضل طیبی مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش، با اعلام نصب مجسمه‌هایی از مفاخر ایران در کیش گفت: قرار است در این جزیره به‌عنوان ایرانی کوچک و به‌دلیل پاس‌داشت مفاخر ایران و هویت بخشی ایرانی و اسلامی مجسمه‌هایی از فردوسی، خیام، سعدی و حافظ را در مکان‌های تفریحی کیش نصب کنیم. 

وی افزود: این جزیره با داشتن پتانسیل بالای گردشگری و حضور مداوم گردشگر در آن می‌تواند به یکی از جاذبه‌های فرهنگی ایران تبدیل شود و با تداوم رفتارهای فرهنگی، این جزیره می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری فرهنگی ایران به‌شمار بیاید. در همین راستا پیش از این در اسکله تفریحی سیمرغ کیش، مجسمه «عطار» نصب شده بود و در ادامه سیاست‌های فرهنگی این جزیره، این‌بار سه مجسمه‌ساز برجسته کشور دست به کار ساخت این مفاخر شده‌اند. 

طیبی درباره لزوم تجلیل از مفاخر ایران گفت: تجلیل از مفاخر فرهنگی و ادبی ابزاری‌ست برای تقویت تعلق عاطفی شهروندان به محیط زیست‌شان و تذکری‌ست برای چگونه زندگی کردن. این دو برای ساختن شهری خلاق و شهروندی مسئولیت‌پذیر امری ناگزیر است و وظیفه‌ی حاکمیت نیز ایجاد بستر مناسب، حمایت و تولید درخور برای ارتقاء سطح زندگی شهروندان است. 

این مجسمه‌ها توسط شرکت عمران، آب و خدمات کیش نصب خواهد شد و هادی عرب‌نرمی، بیژن غنچه‌پور و رضا قره‌باغی این چهار مجسمه را برای نصب در اسکله‌های کیش آماده می‌کنند.