گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: دوجلد از رمان سه‌جلدی ریتاج پیش از آخرین جشن تولد او وارد بازار کتاب شد. او نخستین بار سه سال پیش اولین کتاب خود را منتشر و از همان زمان برای بردن این جایزه و ورود به گینس دورخیز کرد اما درخواست رسمی این نویسنده جوان اکتبر امسال به مدیران گینس رسید.

حسین الحازمی، پدر ریتاج می‌گوید: «ما از همان زمان منتظر رسیدن خبر پیروزی دخترم بودیم اما آنها این هفته به ما خبر دادند که نام ریتاج نوامبر ۲۰۲۰ وارد کتاب رکوردهای گینس شده است.» این نویسنده جوان سال ۲۰۲۰ با ناشر خود قرارداد امضا کرد، در حالی که از همان زمان کودکی همراه پدر و مادرش با دنیای کتاب و نویسندگی آشنا شده بود و همیشه به کتابخانه و کتابفروشی می‌رفت. او همزمان به نوشتن خو گرفت و با عاشق نگارش داستان شد.

ریتاج الحازمی برای نوشتن سه‌گانه داستانی «گنجینه دریای گمشده» برنده جایزه جوان‌ترین نویسنده جهان با یک سه‌گانه شد. «گنجینه دریای گمشده»، «پرتال دنیای پنهان» و «آن سوی دنیای آینده» سه‌گانه داستانی نویسنده ۱۲ ساله عربستانی است. او در کتاب سوم وارد گونه داستان‌های علمی تخیلی شد و ایده سفر به دنیاهای موازی را خلق کرد. ریتاج این روزها در حال نوشتن چهارمین کتاب رمان خود با نام «آسمان خیالی» است که ماجرایی جدا از سه‌گانه «گنجینه دریای گمشده» دارد.

Ritaj Alhazmi 1

«داستان پروانه رنگین‌کمان» یکی دیگر از کتاب‌های ریتاج است و او می‌خواهد کتابی غیر داستانی هم با الهام گرفتن از کتاب بیل گیتس «چگونه از یک فاجعه اقلیمی جلوگیری کنیم؟» بنویسد. هدف ریتاج از نوشتن این کتاب کمک کردن به کودکان و نوجوانان در راستای نجات دادن محیط زیست و کره زمین از نابودی است. الحازمی نوجوان با نوشتن کتاب چشم به آینده دارد و به گرفتن جایزه نوبل ادبیات چشم امید بسته است.