گروه موسیقی هنرآنلاین: در آخرین و تازه‌ترین پست صفحه حمید صفت در اینستاگرام آمده است: «امروز به لطف خدا با رای اکثریت شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور فرجام‌خواهی پرونده حمید صفت پذیرفته شده است. ایشان  نظر قاضی محترم شعبه ۱۰ کیفری آقای مجید متین راسخ را تایید و نظر مستشاران مبنی بر حکم قتل عمد و قصاص حمید صفت را نقض کردند. جای امیدواری است به فضل خداوند حمید صفت به زودی زود از زندان آزاد خواهد شد.

به اطلاع می‌رساند آنچه باعث زندانی شدن ایشان در این فرآیند شد نارضایتی از نحوه و تهیه و تدارک دفاع و آمادگی کامل و مناسب وکلای سابق ایشان در دادگاه بوده که بنا به همین امر، نامبردگان عزل شدند و موضوع تحت مدیریت وکلای دیگر تحت پیگیری و نهایتاً لایحه اعتراض و فرجام‌خواهی با امید دستیابی به عدالت تهیه و در شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور ثبت شد که نهایتاً به نقض دادنامه بدوی در غیرعمدی ترقی کردن موضوع و موارد اتهامی انجامید. بدیهی است در فرصت مناسب از زوایای پنهان و موارد مهم مغفول‌مانده که جملگی حکایت از بی‌گناهی حمید صفت دارد بیان خواهد شد.

مجدداً ضمن شکر به درگاه الهی و تشکر از قضات دیوان و رئیس شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران این اتفاق را به هواداران این هنرمند مردمی تبریک عرض می‌کنیم.»

۲۸ مرداد ۹۶ انتشار خبر بازداشت رپر جوان به اتهام قتل مانند بمب در فضای هنری ایران به ویژه دوستداران موسیقی منفجر شد. قاضی محمد شهریاری، معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی تهران در تشریح دلایل بازداشت حمیدرضا امیری‌صفت ملقب به حمید صفت گفته بود: «چند روز پیش متهم با ناپدری ۶۶ ساله خود درگیر شد که متاسفانه ناپدری در بیمارستان از دنیا رفت و متهم اکنون به اتهام قتل در بازداشت است.»

کمتر از یک سال بعد و در شرایطی که خبرهای پرونده رپر جوان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی پیگیری می‌شد، متهم ششم خرداد ۹۷ با قرار وثیقه از زندان آزاد شد اما اواخر سال گذشته با اعتراض اولیای دم، پرونده او به کمیسیون ۱۱ نفری پزشکی قانونی رفت و بازپرس دادسرای جنایی تهران برای رفع ابهام‌ها دستور داد هیأت ۱۱ نفری متخصصان پزشکی قانونی تشکیل شود. این هیات با حضور در دادسرای جنایی در جریان دفاع متهم قرار گرفت.

در واقع جلسه به این دلیل تشکیل شده بود که نظر بدهد آیا مقتول با حمله متهم کشته شده یا بیماری زمینه‌ای او هم در مرگ دخالت داشته است. سرانجام با نظر کمیسیون پزشکی و بر اساس ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، اقدام خواننده جوان در درگیری با بیمار مصداق قتل عمد تشخیص داده و او بار دیگر محاکمه شد. در جلسه دادگاه، پس از دفاع متهم و وکلا، قاضی پرونده دستور داد حمید صفت بازداشت و به زندان منتقل شود.

سرانجام هفته دوم فروردین امسال عسگر قاسمی آقباش، یکی از دو وکیل متهم از صدور رای قصاص برای موکل خود خبر داد و اعلام کرد در مهلت قانونی ۲۰ روز به رای پرونده اعتراض می‌کند تا برای فرجام‌خواهی به دیوان عالی کشور برود. نورالله عزیزمحمدی، قاضی پیشین دادگاه کیفری یک استان تهران دیگر وکیل پرونده حمید صفت است.