گروه سینمایی هنرآنلاین: سمیه مطلبی کارگردان فیلم کوتاه «اپراتور» در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این فیلم توضیح داد: داستان این فیلم داستان جهانشمولی راجع به استثمار هویت انسانی است که  از چندین بعد می‌توان به آن نگاه کرد. داستان درباره دو اپراتور شرکت تاکسیرانی است که اتفاقاتی برای این دو در سه شب متوالی رخ می‌دهد و قصه را پیش می‌برد.

 او ادامه داد: مرحله تدوین و صداگذاری آن به تازگی به پایان رسیده است و این روزها مرحله انتخاب موسیقی را پشت سر می‌گذارد.

کارگردان این فیلم کوتاه به مشکلات تولید فیلم مستقل اشاره کرد و افزود: متاسفانه هیچ حمایتی از تولید فیلم و حتی  تئاترهای مستقل نمی‌شود و اگر بشود جای تعجب دارد. البته شاید صحبت راجع به این مقوله تکراری باشد، اما بزرگترین شانس من عوامل بسیار حرفه‌ای و صبوری بودند که باعث شدند این مشکلات برای من کمرنگ‌تر شوند.

مطلبی در ادامه درباره سایر فعالیت‌های خود نیز اظهار کرد: فیلمنامه بلند دیگری در دست نگارش دارم که امیدوارم در سال جدید امکان ساختش فراهم شود، داستان این فیلمنامه نیز با همین جهان بینی که دارم با نگاهی گسترده‌تر و جهانی‌تر که آدم‌های بیشتری را درگیر می‌کند نوشته شده است و ساختار آن مربوط به جنگ و اتفاقات و تصمیماتی است که برای جهان گرفته می‌شود.

او همچنین بیان کرد: اگر حال تئاتر خوب باشد، حتما نمایش «زخم دره» را که سال گذشته می‌خواستیم روی صحنه ببریم اما به دلیل کرونا و به دلیل وجود تعداد زیاد پرسوناژها امکانش فراهم نشد با عشق به روی صحنه خواهم برد.

علاقه سمیه مطلبی  به تئاتر و نمایشنامه منجر به تولید اثار صحنه‌ای و رادیویی در سال‌های گذشته شده است. وی در آبان ۹۸ نمایش «از میان مردگان» را در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه برد که با استقبال خوبی همراه شد.

در فیلم کوتاه «اپراتور» سعید اژدر پور، مهدی قادرپناه، به ایفای نقش پرداخته‌اند و آیلار توکل، محمد بختیاری مهر، بهنام غفاری،ءاروین یغموری، شکوفه سلحشوری، حمیدرضا بوسعدی ،سروش پارسا، پوریا خلیلی، زهره محمودی، سپهر قناد تنها صدایشان در این فیلم حضور دارد. مبین منفرد نیز تنها بازیگر کودک این فیلم کوتاه است.

سایر عوامل فیلم عبارتند از: کارگردان و تهیه کننده: سمیه مطلبی، نویسنده: حمیدرضا اسدزاده، مدیر تولید: احسان و محسن دانک، منشی صحنه: سهیلا سالک، مدیر فیلمبرداری: محمدرضا قربانی، طراح صحنه و لباس: آبتین برقی، طراح نور: بهرام اجرایی، طراح گریم: فرزانه جدید،اهنگساز: آریا روایتی، تدوین: محمدرضا قربانی، گرافیک: سپیده مرادی وعکاس و مشاور رسانه‌ای: پیام احمدی کاشانی.