گروه سینمایی هنرآنلاین: مجموعه نمایشی «روزهای آبی» به کارگردانی محمدرضا حاجی‌غلامی و تهیه‌کنندگی پرویز امیری در ۲۶ قسمت ۴۰ دقیقه‌ای از پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه هر شب ساعت ۲۳ از شبکه پنج پخش می‌شود. موضوع این مجموعه نمایشی که در ژانر خانوادگی تولید شده، به داستان زندگی خانواده‌ای اختصاص دارد که به دلیل قرار گرفتن در شرایط سخت مالی و اقتصادی، مجبور می‌شوند تا در روستای مادری‌شان در شمال کشور ساکن شوند و این سرآغار یک داستان جذاب و شیرین می‌شود. اکبر عبدی، نادر سلیمانی، مهران رجبی، فریبا متخصص و ایرج نوذری، ویدا جوان، سامان صفاری، امیر غفارمنش، علی سلیمانی، رامین ناصر نصیر، علیرضا جلالی تبار، افشین سنگ‌چاپ، کیوان ساکت‌اف، مجید پتکی، مهسا غفوری، مرتضی زارع، عاطفه چوپانی، مجید شهریاری، پرهام موحدی، پریا مهدوی و امین علی شهسواری از جمله بازیگرانی هستند که در این مجموعه ایفای نقش می‌کنند.

سامان صفاری در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این سریال بیان کرد: پس از حضور در دو سریال موفق «دلدادگان» و «خانه امن» ترجیح دادم تا وقتی که فیلمنامه متفاوتی به دستم نرسد در سریالی حضور نداشته باشم. زمانی که فیلمنامه «روزهای آبی» را خواندم دیدم یک سریال کمدی درام- عاشقانه قوی است که نقش من در آن نسبت به کارهای قبلی که انجام دادم متفاوت بوده و چون کنجکاوم و دوست دارم کارهای متفاوتی انجام دهم و مدیوم و طول نقش برایم مهم نیست، طی صحبتی که با کارگردان مجموعه داشتم متوجه شدم کاراکتر بردیا یک شخصیت خاص و متفاوت است، بنابراین پذیرفتم که در این سریال حضور داشته باشم.

او ادامه داد: بردیا یک نابغه رانندگی است و آرزو دارد که در مسابقات فرمول یک شرکت کند، اما چون امکاناتی در این زمینه وجود ندارد، به همین دلیل با مشکلاتی مواجه است، او عشق رفتن دارد و دراین حین درگیر ماجراهایی می‌شود که بسیار هیجان انگیز است، در واقع او نماینده نسل جوانی است که منطق ندارد و می‌خواهد همه چیز آنطوری باشد که خودش می‌خواهد.

بازیگر «دلدادگان» درباره نبود سریال‌هایی از این دست که همراه هیجان هستند در تلویزیون، گفت: ما نمی‌توانیم خودمان را گول بزنیم،  مسئولین علاقه‌ای به ورزش‌هایی چون بوکس و رالی ندارند، به همین دلیل ساخت آثاری از این دست نیز همواره با مشکلات بسیار همراه است، چون به این ورزش‌ها در ایران چندان بها داده نمی‌شود در نتیجه تماشاچی و هیجانی هم در سالن‌ها و مسابقات وجود ندارد. در رالی نیز به همین شکل است باید اسپانسری وجود داشته باشد که علاقمندان این رشته ورزشی بتوانند در این فضا رشد کنند و خودشان را نشان دهند تا به مسابقات جهانی راه یابند، متاسفانه در کشور ما با وجود آنکه نوابغ بسیاری وجود دارند، اما حمایتگری وجود ندارد که بتواند از آنها حمایت کند و آن‌ها را به مسابقات بزرگ معرفی کند. از سوی دیگر حضور مافیا و نبود امکانات در این زمینه نیز باعث شده تا بروکراسی عجیب و غریبی در این زمینه شکل بگیرد. اتفاقات هیجان انگیز دنیا در کشور ما وجود خارجی ندارد که بخواهیم آن را در سینما یا تلویزیون نشان دهیم و مخاطب نیز به همین دلیل به سمت فیلم‌ها وسریال‌های هالیوودی کشیده می‌شود.

صفاری در ادامه به حضورش در فیلم سینمایی «شهربانو» و حضور درجشنواره جهانی فیلم فجر اشاره کرد و افزود: «شهربانو» یک فیلم تاثیرگذار و مستقل است که متاسفانه حقش در جشنواره فیلم فجر نادیده گرفته شد، شاید به دلیل این که کارگردان دست روی مقوله‌ای گذاشته است که خیلی‌ها  دوست ندارند درباره آن صحبت کنند. بهرحال جشنواره‌ها سلیقه‌ای هستند و براساس آن یکسری آثار انتخاب می‌شوند و این انتخاب دلیل بر قوی یا ضعیف بودن هیچ یک از آثار نیست. اما برای من می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد، چون مخاطب داخلی و خارجی خواهد داشت. ضمن این که  در این فیلم در کنار خانم فرشته صدرعرفایی حضور داشتم و نقش پسر او را بازی کردم که برای من این همکاری اتفاق بسیار خوبی بود.

او در خاتمه اظهار کرد: به همنسلان خودم می‌گویم که وقتی از دانشگاه یا موسسه‌ای فارغ‌التحصیل می‌شوید حتی اگر کوتاه‌ترین نقش هم به شما پیشنهاد شد آن را قبول کنید چون نمی‌دانید که همین نقش کوتاه تا چه اندازه می‌تواند در کار و آینده شما تاثیرگذار باشد. بسیار از دوستانم می‌شنوم که با مشورت‌های اشتباهی  که گرفتند از این فضا دور ماندند، در حالی که می‌توانستند خودشان را نشان دهند.