گروه تئاتر هنرآنلاین: نمایش «چهرازی» نوشته مهدی راستی به کارگردانی کامبیز نیک آمیز از 22 اردیبهشت ماه ساعت 17:30 در سالن شماره یک خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران این نمایش الناز زاهدی، کامبیز نیک آمیز، سحر آژیر، مریم زارعی، ملیکا شاگردی، حسین صفدری، رضا لک، مهدی راستی، درسا علی آبادی، زهرا عسگری، فاطمه آزادخواه، فاطمه آقاپور، اشکان دهقانی، بهار صادقی، متیناسادات میرکمالی، هانیه امامی، بهار شعربافی، احمدرضا طاهری، محمدعرفان باقری، مانی، محمدی، متین وکیلی  و متین نیکنام هستند.

کامبیزنیک آمیز در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره روند شکل گیری نمایش «چهرازی» گفت: این نمایش پیش از این به کارگردانی مهدی راستی نویسنده اثر که از دوستان قدیمی من است، در جشنواره تئاتر هامون اجرا شده بود. آقای راستی از نویسندگانی است که بسیار قلم او را می‌پسندم و طی جلساتی که با او درخصوص نمایشنامه دیگری داشتم، در نهایت تصمیم به اجرای نمایشنامه «چهرازی» که پیش از این اجرای موفقی داشت، با کارگردانی متفاوت گرفتم و براین اساس ایده‌هایمان را جمع‌بندی کردیم و تمرینات نمایش با انتشار فراخوانی به منظور جذب بازیگر آغاز شد.

او درباره موضوع و مضمون نمایش عنوان کرد: هشتاد درصد این نمایش به رادیو چهرازی مرتبط است. رادیو چهرازی متشکل از فصولی است که ما فصل «پائیز و دلبر» آن را انتخاب کردیم. نمایش 9 شخصیت دارد که هر یک به جرمی که در ذهن خود دارند، فکر می‌کنند تا سه روز دیگر اعدام می‌شوند. به آن‌ها اعلام می‌شود در صورتیکه می‌خواهید اعلام نشوید باید عشق را به زندگی خود بیاورید...

این کارگردان ضمن اشاره به اینکه ویژگی اصلی این نمایش، نشان دادن، عشق، رفاقت و ترس است، درباره سبک و فضای اجرایی نمایش «چهرازی» یادآور شد: من در کارگردانی سبک خاصی را دنبال نمی‌کنم و ایده‌هایم را به صحنه می‌آورم. فضای کار ذهن شخصیت اصلی (حبیب) است و در صحنه حیاط آسایشگاه، حیاط زندان و چهارپایه‌ اعدامی نشان داده می‌شد. من معمولاً پایانِ بازی را در نمایش‌هایم نمی‌گذارم.

نیک آمیز در پاسخ به این سوال که چه چیز باعث شد تا نمایش خود را در این شرایط که احتمالاً با ریسک‌هایی همراه است، به صحنه آورد، گفت: خوشبختانه این نمایش بدون تبلیغات در سه روز نخست اجرا با استقبال مخاطبان همراه بود. من مرداد ماه سال گذشته در اوج شیوع کرونا نمایش «درد و داد» را روی صحنه آوردم چراکه من تئاتری هستم و شرایط و اتفاقات برایم اهمیتی ندارد و هنر نمایش را  دوست دارم و ادعا دارم تئاتر کار می‌کنم هرچند که به لحاظ مالی بچه پولدار نیستم. البته به منظور اجرای نمایش «چهرازی» مدیریت خانه نمایش مهرگان با ما  همکاری بسیار خوبی داشتند و ما رو مورد حمایت قرار دادند.

او در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: از مسئولان درخواست می‌کنم اهالی تئاتر را مورد حمایت قرار دهند حتی در این حد که به تماشای آثار آن‌ها بنشینند و در حوزه تبلیغات آن‌ها را یاری کنند. ما انتظار زیادی از آن‌ها نداریم و تنها می‌خواهیم شرایطی فراهم شود که امکان آن را داشته باشیم هر سال یک یا دو نمایش به صحنه آوریم.   

در خلاصه داستان نمایش «چهرازی» آمده است: آسایشگاهی که در دل آن هر شخصی به گناه‌های متفاوت سه روز دیگر باید اعدام شود، مگر اینکه عشق برگردد. چون تنها راه نجات عشق است.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند بلیت آن را از سایت تیوال تهیه کنند.