گروه تجسمی هنرآنلاین: خریدار «زن نشسته نزدیک پنجره» ۹۰ میلیون دلار برای خریدن خود تابلو هزینه کرد و بیش از ۱۳ میلیون دلار هم برای هزینه‌ها و کمیسیون حراج‌خانه کریستیز صرف شد. فرآیند چکش خوردن این تابلو ۱۹ دقیقه طول کشید و گرچه پیش‌بینی می‌شد با رقمی در حدود ۵۵ میلیون دلار به فروش برسد، خریدار نهایی تقریبا دو برابر این رقم برای به دست آوردن این نقاشی مربوط به ۱۹۳۲ هزینه کرد.

هزینه کردن رقمی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای خریدن یک تابلو نقاشی ۹۰ ساله نشان‌دهنده زنده بودن بازار هنرهای تجسمی در زمانه کروناست. ضمن اینکه ثابت می‌کند پیکاسو همچنان از هنرمندان گران و محبوب بازار است. «زن نشسته کنار پنجره» تصویری از ماری-ترزا والتر، محبوب نقاش نامدار اسپانیایی است که خودش بین سال‌های ۱۸۸۱ تا ۱۹۷۳ زیست. این نقاشی هشت سال پیش در حراجی لندن حدود ۵۰ میلیون دلار قیمت خورد و امسال ارزش آن دو برابر شد.

«زن نشسته نزدیک پنجره» پنجمین نقاشی پیکاسو با قیمت ۹ رقمی است. تعداد نقاشانی که در کارنامه خود چند تابلو با ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار بسیار انگشت‌شمار و شامل جکسن پولاک، ونسان ونگوگ و فرانسیس بیکن است. گران‌ترین نقاشی پیکاسو «زنان الجزایر» است که در ۲۰۱۵ با رقم ۱۷۹ میلیون دلار معامله شد.

آخرین بار یک نقاشی از کلود مونه، نقاش نامدار فرانسوی در ۲۰۱۹ در حراجی ساثبیز در نیویورک نزدیک به ۱۱۱ میلیون دلار چکش خورد و «زن نشسته نزدیک پنجره» پیکاسو تازه‌ترین عضو باشگاه تابلوهای ۱۰۰ میلیون دلاری است.