به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره، امین مختاری دبیر هشتمین جشنواره ملی نقش تن‌پوش همزمان با پایان مهلت ارسال آثار، از استقبال مخاطبان و ثبت‌نام ۱۰۴۰ اثر در این دوره از جشنواره خبر داد.

مختاری ادامه داد: تعداد آثار دریافتی این دوره برای اولین بار طی ادوار این جشنواره به ۱۰۰۰ اثر رسیده و نسبت به دوره قبل نیز از رشد ۵۰ درصدی برخوردار بوده که این استقبال علی‌رغم شرایط ناشی از شیوع بیماری کوئید ۱۹، نشان از انگیزه جامعه جوان و خلاق هنرمند نسبت به فعالیت‌ هنری و اشتغال در این عرصه دارد.  

دبیر جشنواره ملی نقش تن‌پوش ضمن ابراز امیدواری در خصوص افزایش سطح کیفی آثار جشنواره در این دوره، توضیح داد:‌ برای دستیابی به کیفیت مطلوب آثار، در این دوره داوری دومرحله‌ای تدارک دیده شده است. به این معنی که ابتدا آثار جهت شرکت در نمایشگاه داوری اولیه می‌شوند. پس‌ازاین مرحله مشاورانی از اساتید و هنرمندان برجسته به منتخبین مرحله اول جهت بهبود اجرای نهایی اثر معرفی خواهند شد. سپس بعد از اجرای نهایی آثار داوری نهایی و انتخاب برگزیدگان جشنواره صورت خواهد پذیرفت.

وی در ادامه افزود: در صورت تمایل شرکت‌کننده منتخب داوری مرحله اول، او می‌تواند از مشاوره این اساتید بهره ببرد و دبیرخانه جشنواره تلاش کرده تا با استفاده از روش داوری دومرحله‌ای و بهره‌ گرفتن از نظرات متخصصان این رشته در جهت ارتقای کیفیت آثار جشنواره گام بردارد.

مختاری در خصوص مزایای این روش ابداعی دوره هشتم جشنواره تصریح کرد:‌ با پیاده‌سازی این روش، ضمن ساماندهی مطلوب آثار رسیده به دبیرخانه از تحمیل هزینه اضافی در خصوص اجرای اثر برای آن دسته از شرکت‌کنندگانی که به دلیل کیفیت کمتر نسبت به بقیه آثار امکان ورود به نمایشگاه را پیدا نمی‌کنند، جلوگیری می‌شود.

دبیر جشنواره هشتم نقش تن‌پوش در مورد اعلام نتایج داوری اولیه گفت: طی روزهای ابتدایی خردادماه آتی، اسامی منتخبین داوری مرحله اول و زمان در نظر گرفته‌شده برای اجرای نهایی طرح‌ها اعلام خواهد شد. همچنین با این افراد از جانب دبیرخانه تماس گرفته می‌شود تا در صورت تمایل، به یکی از مشاورین جشنواره معرفی شوند.

هشتمین جشنواره نقش تن‌پوش به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی هنر و با مشارکت اتحادیه پوشاک و حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاونت فرهنگی وزارت علوم، کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، دانشگاه‌ها و دانشکده‌های هنری، ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و به دبیری امین مختاری در مرداد۱۴۰۰ برگزار می‌شود.