به گزارش هنرآنلاین به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سیدعلیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان به مناسبت عید سعید فطر را تشریح کرد و گفت: مجموعه برنامه‌های «عید بندگی» با دو رویکرد تقویت انگیزه استمرار ارتباط با خدا پس از ماه رمضان و ایجاد نشاط اجتماعی در تعظیم و گرامی داشت عید سعید فطر در هفت عنوان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تولید و توزیع بسته فرهنگی «عیدانه» ویژه کودکان شرکت‌کننده در نماز عید سعید فطر، حرکت کاروان دف‌نوازی «جشن بندگی» در معابر اصلی شهر تهران و برنامه «قرآن بخوانید، جایزه بگیرید» برای کودکان در محل برگزاری نماز عید فطر، سه برنامه‌ای هستند که به صورت میدانی برگزار خواهند شد و سایر برنامه‌ها در فضای مجازی اجرا می‌شوند.

فاطمیان پور با اشاره به بسته محصولات مجازی «عید بندگی» عنوان کرد: ۶ محصول مجازی در قالب‌های متنوعی مانند موشن گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، پوستر، مجموعه استیکر و مجموعه استوری با مشارکت فرهنگ‌سراها تولید و در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به طور گسترده منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: پویش مجازی «یک تجربه معنوی» برای جوانان اجرا می‌شود و مخاطبان برای شرکت در آن می‌توانند تجربه‌های خود را از ارتباط با خدا در ماه مبارک رمضان و تاثیرات معنوی آن بنویسند و با هشتگ «یک تجربه معنوی» در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. در نهایت به صاحبان آثار برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد. نماهنگ «کودکانه» و کلیپ «خط ویژه» که در مناسبت‌های مختلف تولید و منتشر می‌شود، دیگر محصولات مجازی سازمان فرهنگی هنری به مناسبت عید سعید فطر خواهد بود.