به گزارش هنرآنلاین، سیدمجتبی حسینی در پیامی برای درگذشت استاد علی راهجیری نوشته است: استاد راهجیری آنچه را از استادان بزرگ خوشنویسی آموخته بود و حاصل سال ها پژوهش خود را بی دریغ به جوانان آموزش داد و در تداوم جریان خوشنویسی موثر بود. استاد راهجیری دغدغه و نگاه جامعی به مسایل و تاریخ هنر خوشنویسی داشت و از همین نگاه است که آموزش و پژوهش را با حمیت و جدیت همراه با خوشنویسی و کتابت آثار انجام داد. سال ها خوشنویسی کرد اما همیشه به چرایی و چگونگی در خوشنویسی هم اندیشید و درباره آن پژوهش کرد.

معاون امور هنری وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی در ادامه این پیام نوشته است: استاد راهجیری خوشنویس ارزشمند و گرانقدری است چنانکه استادش علی اکبر کاوه لقب زُبدَه الکُتّاب را به او داد، در آموزش هم هنرمندانی را پرورش داد که مسیر خوشنویسی را با آموزه ها و کندوکاوهای خود پیش ببرند و گنجینه پژوهش های استاد هم تا همیشه برای خوشنویسی و فرهنگ و هنر ایران ماندگار است.

حسینی در پایان این پیام نوشته است: درگذشت استاد راهجیری را به خانواده گرامی اش، هنرمندان خوشنویس و دوستداران فرهنگ و هنر کشور تسلیت می گویم و برای آن زنده یاد نکونام علو درجات را از درگاه خداوند متعال خواهانم.