گروه تئاتر هنرآنلاین: محمدرضا عطایی‌فر کارگردان و بازیگر تئاتر که قرار است کنسرت تئاتر «مرگ گرم» را پس از دو بار به تعویق افتادن از دوشنبه 27 اردیبهشت روی صحنه ببرد، درباره چالش‌های این اجرا به هنرآنلاین گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌های ما تعداد زیاد بازیگران است که در حال حاضر برخی از آن‌ها سر کارهای تصویری هستند و تمام برنامه‌ریزی‌های ما بهم خورده است.

وی ادامه داد: مثلاً ما الآن نمی‌توانیم محمدهادی عطایی را هر شب داشته باشیم چون او سر پروژه دیگری است و به همین خاطر برای او بازیگر جانشین آورده‌ایم و مجبوریم یک هزینه مضاعف هم به او بدهیم. من خودم نیز در این نمایش بازی می‌کنم ولی از طرفی به یک پروژه دیگر قول داده‌ام خردادماه سر آن کار باشم و به همین خاطر باید به جای خودم نیز بازیگر جانشین بیاورم.

این کارگردان تئاتر عنوان کرد: ما فکر می‌کردیم در بهمن سال گذشته اجرا می‌رویم و به همین خاطر لباس زمستانی انتخاب کرده بودیم ولی الآن مجبور شده‌ایم لباس‌ها را تغییر دهیم. نکته بد ماجرا اینجاست که حمایت‌ها هم سقف دارد و ما الآن نمی‌دانیم چطور اعضای گروه را راضی کنیم. ما هنرمندانی را که بیش از یک سال کار نکرده‌اند و درآمدی نداشته‌اند مجبور کردیم تست پی‌سی‌آر بدهند چون اگر خدایی‌ناکرده یک نفر از عوامل کرونا بگیرد همه ما کرونا می‌گیریم. ما بازیگری داریم که ۷۰_۸۰ سالش است و برخی بازیگران خانم ما از لحاظ ایمنی ضعیف هستند.

عطایی‌فر افزود: ما با همه این فشارها مجبوریم روی صحنه برویم چون دکور ما آویزان است. به ما می‌گویند هر گونه صلاح می‌دانید، اگر می‌خواهید اجرا بروید و اگر نمی‌خواهید اجرا نروید! اگر اجرا نرویم دکور ما را از جا می‌کنند. ما ۲۵ میلیون تومان پول دکور داده‌ایم و اگر اجرا نرویم دوباره باید از اول دکور بزنیم.

او با اشاره به اینکه گروه‌شان با اجرای این کنسرت‌نمایش از هر جهت متضرر می‌شود، اضافه کرد: از آنجا که متاسفانه تهیه‌کننده‌ای هم برای تئاتر وجود ندارد همه ضررها سمت کارگردان می‌رود. من در حال حاضر دچار یک سرخوردگی هنری شده‌ام. گاهی می‌شنویم دولت فلان تومان به فلان حوزه کمک کرده ولی از طرفی هنرمند این حمایت‌ها را ندارد. کسی که الآن به روی صحنه می‌رود دارد با زندگی‌اش بازی می‌کند و باید از او حمایت صورت بگیرد. اگر شرایط کرونا وجود نداشت ما از اجرای این نمایش لذت می‌بردیم ولی الآن جان‌مان را کف دست‌مان گذاشته‌ایم و نمی‌دانیم چه اتفاقی می‌افتد. حمایت‌ها واقعاً در سطح بسیار پایینی است.

این کارگردان تئاتر گفت: ما دفعه قبل حتی پوسترها و بروشورها را هم آماده کرده بودیم. حتی از جیب خودمان هزینه کردیم و در اتوبان بنر زدیم ولی یک‌دفعه محدودیت‌ها آغاز شد و همه این‌ها از بین رفت. بلیت سه روز اول نمایش ما فروش رفته بود که سایت تیوال آن عزیزانی که سری قبل بلیت خریده بودند را برای تماشا این نمایش دعوت کرده است.

عطایی‌فر اظهار داشت: ما الآن جامعه‌ای را داریم که دچار تحریم و فشار اقتصادی و همچنین وضعیت نابه‌هنجار مالی و ترس از کروناست. در چنین شرایطی لازم است از هنرمندان حمایت شود تا آن‌ها بیایند روحیه جامعه را عوض کنند.

او در پایان خاطرنشان کرد: پروتکل‌ها در تئاتر شهر به خوبی رعایت می‌شود و من از این قضیه راضی‌ام. پیشنهاد می‌کنم مردم نترسند و به سالن تئاتر بیایند. همه بازیگران بدون استثنا آزمایش کرونا می‌دهند تا خیال‌شان راحت شود. تماشاگران هم یک صندلی در میان می‌نشینند و پروتکل‌ها رعایت می‌شود.