گروه سینمایی هنرآنلاین: شیوع گسترده کرونا در مرزهای آلمان به گونه‌ای بود که مدیران برلیناله را ناچار کرد تاریخ همیشگی جشنواره را عوض و آن را در دو بخش زمستانی و تابستانی برگزار کنند. بخش اول با حضور منتقدان و فعالان صنعت سینما ماه مارس آنلاین برگزار شد و حالا قرار است بخش نمایش عمومی برای تماشاگران و دوستداران فیلم و سینما چهارشنبه نهم تا یکشنبه 20 ژوئن برگزار شود.

برنامه‌ریزان جشنواره فیلم برلین در بیانیه روز دوشنبه خود چنین آورده‌اند: برلیناله خرسند است می‌تواند لذت و تجربه فیلم دیدن در فضای روباز را با تماشاگران خود سهیم شود. این برنامه ویژه تابستانی در 16 مکان برگزیده برگزار می‌شود. کاهش آمار مبتلایان کرونا در برلین و نشانه‌های مثبت و امیدوارکننده از مسئولان شهری ما را امیدوار کرد تا دوباره کاری را که مدت‌هاست دلمان برایش تنگ شده در یک برنامه فشرده و ویژه تجربه کنیم.

از جمله برنامه‌های بخش تابستانی برلیناله 2021 می‌توان به نمایش حضوری فیلم‌هایی اشاره کرد که در نسخه آنلاین اکران شده بودند. در این برنامه نام فیلم‌های برنده خرس‌های طلایی و نقره‌ای برلین هم به چشم می‌خورد و قرار است جوایز افراد برتر و آثار برگزیده در یک مراسم ویژه روز یکشنبه 13 ژوئن اهدا شود. تمام سینماهای روباز برلین و یک سالن ویژه که در موزه تاریخی شهر برپا شده در اختیار مسئولان جشنواره قرار می‌گیرد.

سالن‌های سینما و دیگر مراکز فرهنگی هنری در پایتخت آلمان همچنان بسته است، با این حال بلیت‌فروشی نمایش فیلم‌های جشنواره برلین از روز پنجشنبه 27 ماه می آغاز می‌شود و انتظار می‌رود با افزایش روند واکسیناسیون کرونا و کاهش آمار مبتلایان روزانه، شرایط در آینده نزدیک برای فعالیت دوباره سالن‌های نمایش فراهم شود.