به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ابراهیم حیدری با اشاره به ارسال ۹۴۸ اثر از ۲۷ استان کشور گفت: استان‌های بوشهر با ۲۰۵، خوزستان با ۱۱۱، تهران با ۹۷، مازندران با۸۴ ، اصفهان با ۷۶ و خراسان جنوبی با ۷۱ اثر استان‌هایی بودند که بیشترین میزان مشارکت را در مقایسه با دیگر استان‌ها داشتند.

حیدری ادامه داد: همچنین از میان شهرهای شرکت‌کننده در این پویش شهرهای برازجان (استان بوشهر) با ۱۱۷ اثر، رامهرمز (استان خوزستان) با ۹۳ اثر، اسلامشهر ( استان تهران) با ۸۳ اثر بیشترین تعداد آثار ارسالی را به دبیرخانه این پویش داشتند.

مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به روند داوری آثار نیز گفت: داوری این پویش از روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه آغاز شده است. آثار رسیده به دبیرخانه با شاخص‌هایی همچون ارتباط با موضوعات پویش،خلاقیت در ارائه، کیفیت ارائه، رعایت زمان‌بندی تعداد بازدیدکنندگان و چرخش در فضاهای مجازی (اصطلاحا لایک، همرسانی و کامنت) و توجه به مسائل اجتماعی روز کشور داوری و بررسی خواهند شد.

او ادامه داد:  به ۴۰ نفر از برگزیدگان این پویش در رده‌های مختلف سنی ۲ تا ۷ سال، ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۸ سال و ۱۸ سال به بالا جوایزی به همراه لوح تقدیر اهدا خواهد شد.

بر اساس این گزارش، دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی‎های وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از برگزاری دو پویش #با کتاب در خانه(ویژه آخرین نوروز قرن) و پویش #کتاب‌خوانی و نامه به نویسنده محبوب، در سال ۱۴۰۰ اقدام به برگزاری پویش #نشاط نوروزی با کتاب کرد که هدف از برگزاری این دو برنامه ایجاد شور و نشاط در میان خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان در ایام خانه‌نشینی بیماری کووید ۱۹ بود.