گروه سینمایی هنرآنلاین: مسعود ولدبیگی، چهره‌پردازان نامدار و قدیمی سینمای ایران که چند سال با بیماری دست به گریبان بود، صبح امروز سه‌شنبه 21 اردیبهشت در بیمارستان مهراد تهران بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. او ۸۶ ساله بود.

ولدبیگی در 1314 در کرمانشاه به دنیا آمد و بیشتر به عنوان طراح چهره‌پردازی شناخته می‌شد. او چند بار هم مقابل دوربین قرار گرفت و به بازی پرداخت. ولدبیگی نخستین بار در دهه 50 با سریال «آتش بدون دود» به کارگردانی نادر ابراهیمی وارد این فضا شد. پس از آن دیگر کاری انجام نداد تا در دهه 60 «کوچک جنگلی» را کار کرد.

ولدبیگی تقریبا در هر دهه یک سریال در دست گرفت اما از دهه 60 که وارد فضای سینما شد با هنرمندانی چون علی حاتمی، محمدعلی سجادی، داریوش فرهنگ، بهروز افخمی، یدالله صمدی، مسعود کیمیایی، ایرج قادری، فریدون جیرانی و ... همکاری کرد. آخرین حضور ولدبیگی در آثار سینمایی و تلویزیونی به فصل اول سریال «ستایش» بازمی‌گردد و پس از آن در کار دیگری حضور نیافت.

به گفته نیما فلاح، همسر سحر ولدبیگی و داماد مرحوم ولدبیگی، این هنرمند به دلیل بیماری در دو نوبت دو هفته قبل از نوروز و دو هفته بعد از نوروز در بیمارستان بستری بود.

این هنرمند باسابقه که چهره‌پردازی فیلم‌هایی شاخص چون «قرمز»، «ضیافت» و «دوئل» را در کارنامه دارد، برای فیلم‌های سینمایی «زشت و زیبا» به کارگردانی احمدرضا معتمدی، «از کرخه تا راین» ابراهیم حاتمی‌کیا و «پرده آخر» واروژ کریم‌مسیحی سیمرغ بلورین بهترین چهره‌پردازی را از جشنواره فیلم فجر کسب کرد.

هنرآنلاین درگذشت هنرمند فقید مرحوم مسعود ولدبیگی را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.