قطب الدین صادقی درباره اجرای نمایش "خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود" به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: بخشی از فعالیت من در دانشگاه و تدریس است و من هر دو سال یک اثر را با دانشجویان بروی صحنه می‌برم در این نمایش نیز این اتفاق رخ داد ضمن اینکه این نمایش در چارچوب فعالیت‌های آموزشی است، معتقد هستم کار با دانشجویان راه انتقال تجربه از نسلی به نسل دیگر است. تئاتر تنها از طریق مباحث نظری سر کلاس‌های درس آموزش داده نمی‌شود، بلکه از طریق یک کار عملی یادگیری بیشتری اتفاق می‌افتد.

صادقی در پاسخ به این سوال که تفاوت کار با دانشجویان نسبت با بازیگران حرفه‌ای چگونه است بیان کرد: اجرای نمایش با دانشجویان که عشق به نمایش داشته اما تکنیک حرفه‌ای ندارند سخت است زیرا کار با بدن، بیان، بازیگری و کار گروهی را باید یاد بگیرند و نیاز به صرف زمان و تلاش بیشتر است اما برای من طراوت و قدرت خلاقیت این بچه‌ها مهم است.

وی در ادامه افزود: این اثر نمایشی را بر اساس نمایشنامه "زنان تروا" اثر ژان پل سارتر طوری نوشته‌ام که ویژگی‌های اثر کلاسیک یونانی و اثری مدرن اروپایی را با هم دارا است و با حذف زواید و شاخ و برگ‌های اضافی اثر آن را طوری که با شرایط ایرانی تطبیق دادم تا برای تماشاگر ایرانی قابل فهم باشد. در این اثر همه شخصیت‌ها جوان هستند و این ارتباط دانشجویان با اثر را بیشتر می‌کند در این نمایش 30 بازیگر حضور دارند.

ضادقی با اشاره به اینکه موضوع نمایش دفاع از زنان و پرهیز از خشونت است عنوان کرد: نمایش بر اساس وجود حداقل اشیا و دکور و لباس اجرا می‌شود. تمام فضاها و اشکالی را که بتواند حجم ایجاد کند از طریق تصاویری می سازم که بدن بازیگر ایجاد می‌کند. این نمایش اثری پر از حرکت، تصویر و هیجان است اتفاقی که خاص دانشجویان و جوانان است.

نمایش "خاطره‌ای نداشتم حتی اگر هزار سالم بود" به نویسندگی، طراحی و کارگردانی قطب‌الدین صادقی از 22 مرداد ساعت 19 در تالار حافظ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/54/53