گروه تجسمی هنرآنلاین: جشنواره بین‌المللی «هنر سنگاپور» (SIFA ) رویدادی هنری است که سالانه برگزار می‌شود. این جشنواره، یکی از مهم‌ترین رویدادها در عرصه هنر منطقه آسیا به شمار می‌آید و شامل تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی، میکس مدیا و... است.

جشنواره «هنر سنگاپور» به محلی بین‌المللی برای نمایش آثار هنری با سلیقه متمایز آسیایی و آثار نوآورانه و برجسته هنرمندان در زمینه هنرهای معاصر پیشتاز تبدیل شده است. هفتاد درصد برنامه‌های این جشنواره به هنرمندان شرکت‌کننده بین‌المللی و سی درصد باقی‌مانده به هنرمندان داخلی اختصاص دارد.

این رویداد از زمان آغاز به کار خود در سال ١٩٧٧ در زمینه توسعه، گسترش و پیشرفت عرصه هنر سنگاپور، نقش مهمی ایفا کرده است، همچنین این شهر را به یکی از پایتخت‌های فرهنگی منطقه آسیا تبدیل کرده است.

هدف از برگزاری آن حمایت از خلق و ارائه آثار هنرمندان سنگاپور و بین‌المللی است. برگزاری این جشنواره را شورای ملی هنر و مدیریت آن را خانه هنر سنگاپور به عهده دارد.

دوره جدید این رویداد با بیش از 60 نمایش و 300 اجرا برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین جشنواره هنری از زمان ابتلا به بیماری همه‌گیری کووید ۱۹ است. این جشنواره ترکیبی از پخش ویدئو، اجراهای زنده و نمایش‌های تعاملی چند پلتفرمی خواهند بود تا ضمن رعایت پروتکل سلامت، هرچه بیشتر مخاطب جذب کنند.

این رویداد 16 روزه آثاری را به نمایش می‌گذارد که از فناوری‌های مختلف و  پیشرفته برای تعامل با مخاطبان استفاده کرده‌اند از اجراهای زنده در تئاترها تا نمایش‌هایی که هنرمندان در آن سوی مرزها در آن همکاری داشتند.

در جشنواره بین‌المللی «هنر سنگاپور» (SIFA) هنرمندانی از ۱۹ کشور از جمله سوئیس، استرالیا، ایالات متحده آمریکا، لبنان، ژاپن، مالزی و ...در کنار صدها هنرمند از  سنگاپور به اجرای برنامه‌های مختلف می‌پردازند. هم‌چنین این رویداد میزبان اولین نمایش جهانی اپرای آنلاین بین دو هنرمند از سنگاپور و استرالیاست.