حسین گنجی، رییس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال بختیاری، درباره عملکرد نگارخانه‌های استان به خبرنگار هنرآنلاین گفت: مباحث مربوط به نمایشگاه‌ها و انعکاس آثار هنرمندان را پیگیر هستیم.

وی افزود: این کار قبلا به صورت سازمان یافته انجام نمی‌شد و هر هنرمندی خودش به مرکز مربوطه مراجعه و درخواست برگزاری نمایشگاه می‌کرد. اما با توجه به تعدد درخواست‌ها، آیین نامه ای تنظیم و به شهرستان‌ها و فرهنگسراها و مراکز فرهنگی ابلاغ شد.

گنجی این آیین نامه را این‌گونه توضیح داد: طبق این آیین نامه، مراکز موظف شدند جدول زمان‌بندی نگارخانه های خود را تنظیم و ارائه بدهند و طبق آن برنامه‌های خود را اجرا کنند.

وی بیان کرد: در شهرستان‌های شهرکرد، فارسان، اردل، بروجن، لردگان فرهنگسرا و مجتمع‌های فرهنگی‌ای وجود دارد که هر کدام با توجه به ظرفیت خود یک نگارخانه دارند. اما در کیار و کوهرنگ چنین مراکزی وجود ندارد و در صدد ساخت آن هستیم.

رییس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال بختیاری، این سازماندهی نگارخانه‌ها را موقعیت مناسبی برای استفاده هنرمندان این استان دانست با این وجود گفت: هنرمندان خارج از این استان هم چنانکه تمایل به برگزاری نمایشگاه در نگارخانه های چهارمحال بختیاری داشته باشند می‌توانند با توجه به حلقه های ارتباطی موجود همچون معاونت فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا مدیرکل این سازمان این ارتباط را برقرار کنند.

وی در آخر تاکید کرد که این خدمات همچون گذشته به صورت رایگان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/