به گزارش هنرآنلاین، بر اساس اعلام معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران یک سالن در باغ موزه نگارستان به نمایش آثار استاد حسین محجوبی، نقاش شناخته شده اختصاص می‌یابد. ۱۲ اثر از حسین محجوبی که در میان اهالی هنر به نقاش بهشت شهرت دارد وقف دانشگاه تهران شده و در پی مذاکرات هلدینگ فاطر که مدیر برنامه‌ها و نماینده انحصاری حفظ و نشر آثار حسین محجوبی است با دانشگاه تهران این آثار دیده نشده از سبک‌های متفاوت از دوره‌های مختلف زندگی این هنرمند پیشکسوت در باغ موزه نگارستان و در سالن اختصاصی به نام استاد محجوبی به صورت دائمی به نمایش در خواهد آمد.

حسین محجوبی، متولد سال ۱۳۰۹ در لاهیجان است و در سال ۱۳۳۸ در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران فارغ‌التحصیل شد. وی هم‌زمان دروس معماری را هم گذراند. محجوبی و آثار نقاشی او در ایران شناخته شده هستند و گزیده‌ای از آثارش در موزه‌ها و گنجینه‌های معتبر نگهداری می‌شود و همواره در بازار هنر با اقبال روبرو است.

در کنار نقاشی، حسین محجوبی معماری، طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ را انجام داده و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌‌های ملت، نیاوران، لاله، جمشیدیه، کوروش و خزانه و همچنین اولین پارک‌های کویری ایران را نیز به عهده داشت. در سال ۱۳۵۳ خانه موزه محجوبی را تاسیس کرد. او با حدود ۱۰۰ نمایش انفرادی و شرکت در صدها نمایشگاه گروهی در ایران و سایر کشورها از پرکارترین هنرمندان برجسته و صاحب سبک محسوب می‌شود.