به گزارش هنرآنلاین به نقل از ایسنا، پدرام اکبری (مستندساز) با اعلام این خبر گفت: مصطفی حضرتی صبح امروز 15 اردیبهشت‌ بر اثر کرونا در بیمارستان از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او پنجشنبه 16 اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.

حضرتی متولد سال 1326 در شهر بم و دانش‌آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما بود و سال‌ها به عنوان فیلمبردار و عکاس در تلویزیون و سینما فعالیت داشت. او پس از دوره دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و بعد فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه یک مشغول کار شد و در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیه‌کنندگی پدرام اکبری) ساخته شد، عکاس و دستیار فیلمبردار بود.

از دیگر کارهای سینمایی حضرتی به مستند بلند «باغ سنگی» ساخته پرویز کیمیاوی، «زنده‌باد» ساخته خسرو سینایی و «آقای هیروگلیف» ساخته غلامعلی عرفان که سال 1359 ساخته شد می‌توان اشاره کرد. حضرتی در زلزله سال 1382 بم نزدیک 90 درصد بستگان سببی و نسبی خود را از دست داد و بعد از آن دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را که سرپرست نداشتند، تا پایان تحصیلات حمایت کرد.

این هنرمند آرشیو عکس غنی از ارگ بم قبل و پس از زلزله و نیز پس از مرمت داشت که می‌خواست آن را به یونسکو بدهد ولی شرایط انجام شدن این کار فراهم نشد.