به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیرخانه چهارمین جشنواره انجمن‌های ادبی برای دریافت «طرح‌های قابل اجرا در سال ۱۴۰۰» فراخوان داد. این طرح‌ها الزاما باید قابلیت اجرا در فضای مجازی را داشته باشند.

در متن این فراخوان آمده است:

جشنواره انجمن‌های ادبی با نام جایزه ملک‌الشعرا بهار، از اردیبهشت ۱۳۹۶ با هدف حمایت از طرح‌ها و فعالیت‌های موثر و خلاقانه انجمن‌های ادبی آغاز به‌کار کرده است.

این جشنواره هر ساله هم‌زمان با برگزاری مجمع عمومی انجمن‌های ادبی برگزار می‌شد اما امسال به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی برگزاری مجمع عمومی به زمان دیگری موکول شده است.

آیین پایانی چهارمین دوره جایزه ملک‌الشعرا بهار نیمه اول خرداد ۱۴۰۰ و پس از بررسی طرح‌ها از سوی کارگروه اجرایی امور انجمن‌های ادبی به‌صورت مجازی برگزار و در این مراسم از انجمن‌های برگزیده تقدیر خواهد شد.

کدام انجمن‌ها می‌توانند در جشنواره شرکت کنند؟

انجمن‌هایی که تا تاریخ انتشار فراخوان موفق به دریافت شناسه از سامانه امور انجمن‌های ادبی به نشانی hlclubs.ir شده‌اند واجد شرایط شرکت در این جشنواره هستند.

چه آثاری در دبیرخانه جشنواره پذیرش می‌شود؟

در این دوره از جشنواره انجمن‌ها در بخش «طرح پیشنهادی برای سال ۱۴۰۰» با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

«طرح‌های پیشنهادی» باید در یکی از زمینه‌های محتوایی ادبیات خلاق، شعر، داستان و مستندنگاری یا نقد ادبی باشد.

هر انجمن می‌تواند فقط یک طرح ارسال کند.

طرح‌ها باید در قالب یک متن کوتاه (حداکثر ۵۰۰  کلمه) و شامل اطلاعات مختصری از برنامه همچون: عنوان برنامه، هدف، زمان (پیشنهادی) برگزاری، (پیش‌بینی) هزینه‌های برگزاری، جزییات (سین اجرایی) برنامه و... باشد.

باتوجه‌به شیوع ویروس کرونا و ادامه منع حضور به‌صورت فیزیکی در عرصه عمومی، طرح‌های پیشنهادی امسال حتماً باید قابلیت اجرا در «فضای مجازی» را داشته باشند. ازاین‌رو دبیرخانه از پذیرش طرح‌هایی که امکان اجرا در فضای مجازی را ندارد، معذور است.

نحوه ارسال طرح

- انجمن‌ها می‌توانند «طرح‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۰» خود را از طریق صفحه انجمن در سامانه امور انجمن‌های ادبی به نشانی HLClubs.ir به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

بدیهی‌است ارسال اثر با هر شیوه‌ای به‌جز شیوه یادشده، پذیرفته نخواهد بود.

مهلت ارسال طرح

- آخرین مهلت ارسال طرح ساعت ۲۴ روز جمعه بیست‌وچهارم اردیبهشت۱۴۰۰ خواهد بود.

شماره تماس: ۶۶۹۶۶۱۵۲

داخلی ۴۲۸ مسئول امور انجمن‌های ادبی