گروه سینمایی هنرآنلاین: «قهرمان» دومین فیلم فرهادی پس از «فروشنده» است که آمازون در آمریکای شمالی پخش می‌کند. فیلم پیشین در جشنواره کن برنده دو جایزه بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلمنامه شد و در ادامه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را برد.

به نظر می‌رسد سرنوشتی مشابه در انتظار «قهرمان» هم باشد که با حضور بازیگران سرشناس ایرانی در شیراز ساخته شده و از گزینه‌های حضور در بخش مسابقه رسمی جشنواره کن 2021 است. اگر فیلم تازه فرهادی در کن بدرخشد، راه برای حضور قدرتمندانه آن در فصل جوایز سینمایی هموار می‌شود و شاید اسکار سوم هم در انتظار این سینماگر تحسین‌شده باشد.

«قهرمان» بازگشت فرهادی به سرزمین مادری‌اش ایران پس از «همه می‌دانند» است که در اسپانیا ساخته شد و با وجود در اختیار داشتن بازیگران و ستاره‌های سرشناس اسپانیایی، چندان دیده و پسندیده نشد. هر چند نامزد دریافت هشت جایزه گویا (معادل اسپانیایی اسکار) از جمله بهترین فیلم و بهترین کارکردان بود. خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز بازیگران اصلی «همه می‌دانند» هستند.

فرهادی که با «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» دو اسکار برده و تقریبا تمام جوایز مهم سینمای جهان را در کارنامه دارد، چشم به تابستان امسال و اعلام فیلم‌های بخش مسابقه کن 2021 دوخته است. حق پخش «قهرمان» را شرکت ممنتو فیلمز بر عهده دارد و آن را در فرانسه روانه پرده سینماها خواهد کرد.