گروه تجسمی هنرآنلاین: ۷ اردیبهشت روز جهانی گرافیک بود و هفته گرافیک ایران همزمان با این روز آغاز شد. امسال هم به دلیل محدودیت‌های کرونا برنامه‌های بزرگداشت هفته‌ گرافیک به شکل آنلاین برگزار می‌شود. گفتگوهای زنده و دو‌ ورکشاپ کاربردی در این مدت برگزار می‌شود که یکی از آنها مختص طراحان گرافیک عضو انجمن و دیگری برای عموم طراحان است.

شعار امسال روز جهانی گرافیک‎ «طراحی برای همه» است و هنرمندان خارجی و طراحان شناخته شده‌ ایرانی در گفتگوهای زنده از تجربیات خود می‌گویند.

‎پنجشنبه نهم اردیبهشت کِلی اندرسون ورکشاپی کاربردی با عنوان "اوریگامی‌های تودرتو" خواهد داشت. او در رشته‌های طراحی و تالیف کتاب، انیمیشن، مجسمه سازی، چاپ و طراحی فعالیت می‌کند. کارهای او در فضای بین هنر مفهومی، طراحی گرافیک، فناوری و شعر قرار می‌گیرد. او احساسات را با الهام از منطق رشته‌های دیگر مانند ریاضیات، فیزیک و محاسبات در کار خود در هم می‌آمیزد.

چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت گفت و گوی زنده علی باقری (طراح پوستر) و محمدعلی حدت (طراح پیشکسوت پوستر فیلم) با موضوع "طراحی پوسترهای فیلم" برگزار می‌شود. ‎پنجشنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ اردیبهشت نیز ورکشاپ پوستر دو روزه با عنوان "خطوط امتداد" توسط "کلی سالکو مک آرتور" طراح گرافیک و استاد دانشگاه میشیگان آمریکا ویژه طراحان گرافیک عضو انجمن برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای استفاده از این رویدادها می‌توانند به صفحه اینستاگرام انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران به نشانی @igds.ir مراجعه کنند.