به گزارش هنرآنلاین، ایوب آقاخانی، طراح و مدیر پروژه‌ جامع ملی سراسری آموزش نمایشنامه‌نویسی «چهارفصل تئاتر ایران» با اعلام تداوم مسیر فعالیت این پروژه با حمایت و متولی‌گریِ مرکز هنرهای نمایشی حوزه‌ هنری و دفتر مطالعات و پژوهش‌های آن مرکز، خبر از دریافت طرح‌هایی از ۱۵ استان کشور برای شرکت در ششمین فصل از دور نوین پروژه «چهارفصل تئاتر ایران» داد.

اعضای هیات‌ علمی این فصل که در فراخوان «کودک و محیط زیست» نام گرفته است، شهرام کرمی، حسین فدایی حسین و سعید اسدی خواهند بود. طرح‌های برگزیده‌ این فصل به‌زودی با انتخاب اعضای هیات‌ علمیِ فصل معرفی خواهند شد تا نگارش نهایی طرح‌ها آغاز شود و نویسندگان برای حضور در کارگاه‌های فصلی پروژه با حضور اعضای هیات ‌علمی آماده شوند.

نقطه‌ پایانی مسیر این پروژه چاپ آثار برگزیده‌ نهایی توسط انتشارات سوره‌ مهر است که نمایشنامه‌های برگزیده‌ نهایی فصل پنجم نیز با عنوان «مدافعان سلامت» از طرف دفتر مطالعات و پژوهش‌های حوزه‌ هنری به مدیریت ایوب آقاخانی به شرح زیر با پیشنهاد چاپ به انتشارات سوره‌ مهر معرفی شده است:

«نامه‌پاره زیر پای زعیم» نوشته‌ آرزو بهرامی از استان زنجان، «تحویل سال» نوشته‌ لیلا روغنگیر قزوینی از استان قزوین، «مرثیه‌های ابدی» نوشته‌ مصطفی جعفری خوزانی از استان اصفهان، «کیانا» نوشته‌ پژمان شاهوردی از استان لرستان.

پروژه‌ «چهارفصل تئاتر ایران» از سال ۱۳۸۷ کار خود را آغاز کرده و در طول دوران فعالیتش در توسعه‌ نمایشنامه‌نویسی علمی در خارج از پایتخت فعال بوده است.