گروه فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: احمد و همسرش فاطمه فرهین میرزا در نخستین حضور عمومی خود به مراسم اهدای جوایز اسکار در یونین استیشن رفتند و روی فرش قرمز برابر عکاسان ایستادند اما پیش از آنکه صدای شاتر دوربین‌ها بلند شود بازیگر نامزد اسکار خواست چند لحظه صبر کنند. بعد مهربانانه موهای فاطمه را پشت شانه‌های او انداخت تا همسرش در عکس‌ها خوب بیفتد.

اگر قرار بود در شب اهدای جوایز اسکار یک جایزه برای هوشمندانه‌ترین حضور روی فرش قرمز اهدا شود، بی‌تردید ریز احمد می‌توانست برنده آن باشد. این زوج جوان سال ۲۰۲۰ ازدواج کردند و پس از آن کوشیدند زندگی‌شان از مرکز توجه دیگران و رسانه‌ها دور بماند. در حالی که احمد در قامت یک ستاره نوظهور سینما ظاهر شده، کارنامه همسرش فاطمه هم کم از او ندارد.

اما فاطمه فرهین میرزا کیست که چنین دل نخستین مرد مسلمان نامزد اسکار بهترین بازیگر را برده است؟ این دختر جوان ۳۰ ساله از پدری اهل حیدرآباد هند و مادری اهل بیرمنگام انگلیس در کالیفرنیا به دنیا آمده و رمان اول خود «جایی برای ما» را سه سال پیش به همت و زیر نظر سارا جسیکا پارکر، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی منتشر و روانه بازار کرده است؛ کتابی که خیلی زود وارد فهرست پرفروش‌ها شد و نام نویسنده‌اش را سر زبان‌ها انداخت.

احمد که پاکستانی‌تبار و انگلیسی است، امسال برای بازی در فیلم تحسین‌شده «آوای متال» نامزد دریافت جایزه اسکار شد و البته آن را به آنتونی هاپکینز و «پدر» باخت. او ستاره سینماست و به نظر می‌رسد زندگی‌اش هم شبیه یک فیلم باشد. دست‌کم دیدار اول احمد با فاطمه در یک کافه در نیویورک در آستانه آغاز بازی در «آوای متال» می‌تواند دستمایه ساختن یک فیلم کوتاه باشد.

دیدار احمد و فاطمه به آشنایی بیشتر آنها انجامید و سرانجام تصمیم گرفتند در یک جشن کوچک و خودمانی در زمانه کرونا به عقد هم درآیند و زندگی مشترکشان را آغاز کنند. بازیگر «آوای متال» بیشتر از این خوشحال است که جشن ازدواجش چندان شلوغ نبود و ناچار نشد با ۵۰۰ نفر گرم بگیرد و مطمئن شود به همه آنها در جشن عروسی خوش گذشته است.