گروه معماری هنرآنلاین: مجموعه برج‌های نیزه‌ای جیبوتی توسط معمار روسی، الکس کری‌ژفسکی، براساس معماری آینده‌نگرانه طراحی شده است. این مجموعه شامل ۴۳ طبقه، تقریبا ۲۳۸متر، که ۱۶متر بلندتر از برج‌های بلند کارلتون ژوهانسبورگ است.

طراحی غیرمعمول این برج به آن کمک می‌کند که درمیان بلندترین آسمان‌خراش‌های جهان قرار گیرد. سه ساختمان جداگانه که هر یک به روایتی نمادین برای جمهوری جیبوتی هستند. هر ساختمان بیرونی دارای منحنی برجسته و فرم منحصربه‌فرد است که از خنجرهای سنتی جیبوتی الهام گرفته شده است.

تزئینات نما شامل نمادهای محلی است که فرهنگ آفریقا را به نمایش می‌گذارد که شامل سپر، ستاره و یک توپ گردان است. این عناصر از نشان ملی جیبوتی پس از رسیدن به استقلال در ژوئن ۱۹۷۱ الگوبرداری شده است.

کری‌ژفسکی در مورد این اثر گفته است: این ترکیب کلی نماد وحدت ملی است. توپ(کره) چرخشی به معنای واقعی کلمه مکانی است که وحدت را جشن ‌می‌گیرد و برای برگزاری رویدادهای ملی و بین‌المللی برنامه‌ریزی شده است. ما امیدواریم که مرکز توسعه فرهنگی و ملی برج جیبوتی به نماد صلح و اتحاد ملی کشورهای شاخ آفریقا تبدیل شود.

این برج‌ها به‌عنوان یک مرکز تجاری طراحی شده است که به توسعه و شهرت منطقه افریقا به‌عنوان یک منطقه تجاری بین‌الملل کمک کند.