به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو ایران، در متن حکم دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو ایران آمده است: «نظر به توان و تجربه و جایگاه والای‌تان در عرصه فرهنگ و رسانه به موجب این حکم به سمت «معاون فرهنگی کمیسیون ملی یونسکو ایران» منصوب می‌شوید. پیوستن مدیری خوش‌ذوق، کاردان و خوش‌نام به کمیسیون ملی یونسکو، بی‌گمان رشد و بالندگی این نهاد کهن‌سال و موثر را به ارمغان خواهد آورد. از خداوند متعال موفقیت‌های روزافزون‌تان را در انجام این مسئولیت مهم خواستارم.»

محمدرسول صادقی متولد سال ۱۳۵۶ در شهر تهران و در حال حاضر به عنوان دانشجوی مقطع دکترا در رشته فرهنگ و ارتباطات مشغول به تحصیل است. صادقی پیش‌تر به عنوان مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی، مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، معاون تولید هنری بنیاد رودکی، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل بنیاد رودکی، مدیر روابط عمومی و بین‌الملل خانه هنرمندان ایران (در دو مقطع) و... فعالیت داشته است.

علاوه بر این صادقی از سال ۱۳۷۵ تا کنون در طیفی از روزنامه‌ها و نشریات همچون: اخبار، انتخاب، همشهری، جام‌جم و ... مشغول به کار بوده و در سال‌های اخیر سردبیری ماهنامه پاراگراف را به عهده داشت. او در حال حاضر رئیس هیأت مدیره انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر است.

صادقی تا پیش از این مدیر روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی بود که مراسم تکریم او برگزار و میلاد شکرخواه با بر عهده گرفتن مسئولیت روابط عمومی فارابی، جانشین صادقی شد.