گروه سینمایی هنرآنلاین: محمد عبدی‌زاده از نخستین فیلمسازانی است که همزمان با شیوع ویروس کرونا در بیمارستان‌های کشور شروع به ساخت مستندی با این موضوع کرد. «بعد از این سه ماه...» که به زودی آماده نمایش می‌شود، مستندی است که به روایت تلاش‌های کارکنان بیمارستانی و مدافعان سلامت در خط مقدم کنترل کرونا می‌پردازد.

این فیلمساز با اشاره به شروع پیک چهارم کرونا درباره وظیفه مستندسازان در این روزها توضیح داد: همدلی با کادر درمان برای جبران زحماتی که می کشند بخشی از وظایف ماست که من از ابتدای شیوع بیماری کووید 19 تا به حال در حال انجام این کار بوده‌ام. هفته گذشته به بیمارستان‌های شهدای یافت آباد، مسیح دانشوری و شریعتی سر زدم و با پزشکان و زحمتکشان این حوزه گفتگویی من باب تشکر داشتم و تلاش کردم با این کار باعث دلگرمی کوچکی برای این دوستان باشم که هیچ‌گاه فداکاری هایشان فراموش نخواهد شد.

وی اطلاع‌رسانی پیرامون فعالیت‌ها و مشکلاتی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی است را گام دوم دانست و افزود: این اطلاع‌رسانی به کمک فیلمسازان و مجموعه‌هایی مثل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی فراهم می‌شود.

کارگردان «آن فروریخته گل‌های پریشان» درباره فعالیت‌هایش در این زمینه گفت: من از روز اول خودم را به خط مقدم رساندم. در حاشیه کرونا نبودم بلکه در بطن ماجرا بودم و لحظه به لحظه در بخش آی سی یو حضور داشتم. نمی‌توان در چنین شرایطی منتظر فرارسیدن شرایط بهتر ماند و باید سریع وارد عمل شد، به همین دلیل از ابتدای کرونا در بیمارستان‌های تهران، قم، کاشان، اصفهان، رشت و ساری مستقر شدم که حاصل آن مستند «بعد از این سه ماه» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی شد.

عبدی‌زاده در پایان گفت: هنوز در حال تکمیل پژوهش‌هایم هستم تا شاید این تحقیقات در فیلم‌های بعدی‌ام تجلی پیدا کنند. نباید فراموش کنیم که در آن زمان برخی مدیران و مسوولان حرف‌هایی زدند که حالا تناقض های این حرف‌ها روشن شده است. من با همین عقیده به عنوان یک مستندساز در این مسیر ادامه می‌دهم تا شاید روزی در فیلم یا حتی تاریخ شفاهی کشورم برای بیان اتفاق‌ها موثر باشم.