گروه سینمایی هنرآنلاین: محمد کارت پس از ساختن چند مستند و فیلم کوتاه موفق نشان داد فیلمسازی مولف است و آینده درخشانی در سینمای ایران دارد. او با این پیشینه نخستین فیلم بلند سینمایی‌اش «شنای پروانه» را با همان عناصری که در فیلم‌های کوتاه و مستند جستجو می‌کرد تولید کرد و در جشنواره فیلم فجر درخشید.

هر چند به واسطه شیوع کرونا بخت با او یار نبود تا فیلم آنطور که باید و شاید بر پرده سینماها دیده شود اما در همان مدت زمان اندک هم موفق بود و پس از آن در نمایش آنلاین خوب فروخت. حالا خبر می‌رسد کارت گام در راه سریال‌سازی گذاشته و «یاغی» به کارگردانی او و تهیه‌کنندگی سیدمازیار هاشمی به زودی با گرفتن مجوزهای قانونی پیش‌تولید رسمی خود را برای پخش در شبکه نمایش خانگی آغاز می‌کند.

پارسا پیروزفر  و طناز طباطبایی که هر دو سال‌هاست بازی در سریالی را نپذیرفته‌اند، در «یاغی» نقش‌آفرینی خواهند کرد. نگارش فیلمنامه سریال را پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت در یک سال گذشته به سرانجام رسانده‌اند؛ گروهی که تجربه نوشتن فیلمنامه سینمایی «شنای پروانه» را با یکدیگر در کارنامه دارند.

حال باید دید آیا کارت بار دیگر سراغ موضوع‌هایی درباره قشر پایین‌دست جامعه می‌رود یا در «یاغی» موضوعی دیگر برای روایت کردن یافته است.